کمیته امداد: همه نیازمندان روستایی بوشهر تا دو سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند
پیغام: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: همه نیازمندان در روستاهای بوشهر تا دو سال آینده صاحب‌خانه می‌شوند.
كدخبر: 124097
1399/11/06

به گزارش «پیغام»احمد لطفی در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ هزار خیر در شبکه اکرام و ایتام با کمیته امداد همکاری دارند و کمک‌های خود را ارائه می‌کنند.

وی از تلاش برای افزایش مشارکت کارکنان دولتی و غیردولتی در طرح حمایت از نیازمندان خبر داد و اضافه کرد: طرح هر کارمند یک حامی اجرا شده است که بیشترین استقبال از این طرح در دشتستان صورت گرفته است.

ساخت سه هزار واحد مسکونی

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی شصت روز گذشته از ابلاغ این طرح توسط استانداری بوشهر به دستگاه‌های اجرایی استان، هزار و ۲۰۰ نفر از کارمندان، حامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد در طرح اکرام ایتام هستند.

وی با اشاره اولویت برنامه کاری این نهاد در تأمین مسکن مقاوم برای مددجویان تحت پوشش، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته، چهار فاز ساخت و ساز با سپاه، استانداری بوشهر، بنیاد مسکن و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برای ساخت مسکن مقاوم طراحی شده است.

لطفی ادامه داد: در طی این چهار سال گذشته، سه هزار واحد مسکن ساخته و تحویل مددجویان شده و در فاز چهارم نیز یک هزار و ۷۵۰ مسکن احداث می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد نیز ۴۱۰ مورد به عنوان سهم مددجویان فاقد مسکن شهرستان دشتستان در نظر گرفته شده است.

تامین گاز مددجویان

مدیرکل کمیته استان بوشهر عنوان کرد: با وجود اینکه استان بوشهر، خادم گاز کشور است اما به دلیل بالا بودن هزینه لوله کشی گاز، متأسفانه بخش عمده‌ای از مددجویان این نهاد فاقد گاز شهری هستند.

وی بیان کرد: برای رفع این مشکل، با ایجاد تفاهم نامه با استانداری بوشهر، زمینه لوله کشی به پنج هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر فراهم شده که سهم شهرستان دشتستان، هزار و ۵۰۰ فقره است.

لطفی ادامه داد: تلاش شده به این سمت برویم که طی یک دو سال آینده در همه روستاهای استان بوشهر نیازمندان بدون مسکن نداشته باشیم و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز این مهم محقق شود.

 

منبع: