معاون استاندار: مسئولان جامعه نقدپذیر باشند
پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: مسئولان جامعه موظف به نقدپذیری و توجه به صحبت‌ها و پاسخگو بودن به مطالبات مردم هستند.
كدخبر: 124106
1399/11/06

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در بررسی مسائل و مشکلات مردم جزیره شیف با اشاره به شرایط کرونایی، بر رعایت پروتکل بهداشتی در همه سطوح جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: هر چند شاهد روند کاهشی و نزولی بیماران کرونایی در استان بوشهر هستیم نباید با عادی‌انگاری خود و خانواده را در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا قرار دهیم.

وی با تاکید بر استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: همه آحاد جامعه در برابر سلامتی جامعه مسئولیت دارند که باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مستمر از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مورد توجه همه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران از سوی دشمنان به ویژه آمریکا و هم پیمانان او و رژیم صهیونیستی حتی برخی از کشورهای همسایه سال‌ها است اعمال می‌شود ولی ملت با عزت ما ایستاده و مقاومت کرده اند.

ایرانی، مقاومت و تحمل ملت ایران در برابر ظلم دشمنان را سبب عزت و سربلندی ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: ایستادگی مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی و ایادیش جز فرهنگ لاینفک و آرمان‌های ملت ایران است و ان‌شاالله پیروزی و سربلندی ازآن جمهوری اسلامی است.

وی، شهید رئیسعلی‌دلواری را نماد مبارزه با استعمار و متجاوزان دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه مقابله بامتجاوزان دارای تاریخ و پیشینه درخشانی است و ایستادگی در برابر دشمنان همچنان ادامه دارد که شهید عزیر سردار حاج قاسم سلیمانی به سبب عزت، امنیت و آسایش ملت ایران جلوی داعش، تروریست‌ها و استکبار جهانی می‌ایستد و به فیض عظیم شهادت نائل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده در دولت تدبیر و امید پرداخت و با بیان اینکه تلاش‌های خوبی در 7 سال گذشته انجام شده است خاطر نشان کرد: در جزیره شیف زیرساخت‌های مهمی در عرصه‌های آبرسانی، آموزشی، بهداشتی، درمانی، گازرسانی، برقرسانی و ورزشی اجرا شده اما کافی نیست باید این پروژه‌ها ادامه یابد.

ایرانی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و محرومان است تاکید کرد: پروژه‌ها و طرح‌ها در مناطق مختلف بر اساس مطالبات مردم ادامه دارد چراکه حق بزرگ مردم محروم و مستضعف بر گردن دولت و دولت‌مردان به ویژه  رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.

وی، با اشاره به اینکه طرح‌ها و خدمات ارائه شده قابل قیاس با گذشته نیست تصریح کرد:  جزیره شیف قبلا از همه امکانات بی‌بهره بود حتی راه هم نداشت ولی امروز  زیرساخت‌ها توسعه یافته و این مهم ادامه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، ساحل‌سازی یکی از پروژه‌های مهم در شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر دانست و بیان کرد: ساحل‌سازی یکی از خواسته‌های به‌حق مردم جزیره شیف است چراکه هر منطقه، شهر و روستایی در کنار دریا باید حتما ساحل سازی آن تکمیل و امکانات رفاهی در حوزه‌های مختلف برای مردم فراهم شود که این مهم در جزیره شیف در اولویت قرار گرفته است.

ایرانی، با تاکید بر توجه به ساحل‌سازی جزیره شیف بوشهر از سوی بنیاد مسکن استان تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی این منطقه مورد توجه ویژه قرار دارد و نگاه خاصی برای برگزاری مسابقات ورزشی در جزیره شیف شده است.

وی، توسعه اسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها در شیف را مورد اشاره قرار داد و افزود: 50 درصد این پروژه‌ها انجام شده و  برای ادامه این پروژه‌ها  اعتبارات  لازم از محل تملک‌دارایی شهرستان بوشهر و بودجه دهیاری‌ها تخصیص می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع ارائه خدمات و اجرای پروژه‌ها بر اساس مطالبات مردم گفت:پروژه‌های مختلفی در بخش‌‌های مختلف اجرا می‌شود که فرماندار بوشهر اعتبارات لازم در بودجه 1400 اختصاص می‌دهند.

ایرانی، نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر رای ملت و مردم سالاری دینی دانست و بیان کرد: حضور مسئولان در جزیره شیف برای بررسی مسائل و مشکلات مردم، بر اساس درخواست اهالی این جزیره محقق شده است.

وی با بیان اینکه شرایط در جزیره شیف بوشهر پس از این نشست بهتر خواهد شد تصریح کرد: بدون شک مطالبات شما مردم مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد و عملیاتی می‌شود.

وی، خدمات‌رسانی به مردم از فلسفه‌های تعیین مدیران و مسئولان دانست و تاکید کرد: کار کردن در این شرایط دشوار است  و خدمات کسانیکه شبانه‌روز برای تحقق مطالبات مردم تلاش می‌کنند قابل تقدیر است و در این راستا نقدپذیری در راستای مردم سالاری دینی یکی از ویژگی‌های مدیران محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: رئیس جمهور، استاندار، فرماندار، شوراهای اسلامی، دهیاران و سایر مسئولان جامعه موظف به نقدپذیری و توجه به صحبت‌ها و پاسخگو بودن به مطالبات مردم هستند و این مهم به عنوان ملاک و معیار مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است.

ایرانی، با بیان اینکه نظام اسلامی ایران، با حضور  مردم در انتخابات پایه‌گذاری کرده‌اند گفت: این مهم برآمده از رای و حمایت ملت است و در این راستا مردم حق انتقاد دارند و مدیران باید پاسخگو مطالبات مردم باشند.

وی، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا را 28 خرداد دانست و تاکید کرد:در آستانه یک انتخابات بزرگ قرار داریم و باید با رفتار متمدن و آزاد پای صندوق رای حاضر شویم و افراد مورد نظر را انتخاب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، وحدت و انسجام در استان را مثال‌زدنی دانست و تصریح کرد:قدر این وحدت، انسجام و امنیت پایدار باید بدانیم و این اتحاد و انسجام در جامعه و منطقه حفظ و تقویت شود.

منبع: