۵۴ کشور در جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر شرکت کردند
پیغام: دبیر فصل دوم جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر گفت: ۵۴ کشور با ارسال ۲۰۰ اثر در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی و سی جی آی (تصاویر تولید شده با رایانه) با نام "ایران – بوشهر" شرکت کردند.
كدخبر: 124110
1399/11/07

به گزارش «پیغام»؛ حمید حق‎جو در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران، برزیل، چین، کانادا، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن از جمله کشورهای شرکتت کننده در این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اتمام مهلت آثار اکنون اکران آنها از طریق پلتفرم میدیو (MIDIO)  به عنوان نخستین بستر اینترنتی برای پخش پونمایی آنلاین در کشور آغاز شده‌است.

حق‎جو اظهار داشت: در قالب اکران هر شب چهار اثر از طریق پلتفرم یاد شده اکران می‌‎شود و شرکت کنندگان باید در نهایت سه اثر برتر را از دیدگاه خود انتخاب کنند.

وی ادامه داد: پس از پایان اکران پونمایی‌‎ها در اسفند ماه داوران هیات انتخاب و داوران پایان دوره در ۲ مرحله آثار ارسالی را ارزیابی می‌‎کنند.

حق‎جو عنوان کرد: در نهایت آثار برگزیده جشنواره انتخاب و منتخبان فصل‌‎های نخست و دوم با اهدای جایزه و لوح مورد تجلیل قرار می‌‎گیرند.

وی یادآور شد: اختتامیه فصل نخست جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر برای سال گذشته تدارک دیده شده بود که به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌‎های آن به سال جاری موکول شد.

حق‎جو افزود: کشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت‌های مختلف برای اهالی انیمیشن و هنرهای دیجیتال و سی جی آی را از جمله ماموریت اصلی مسئولان برگزاری برای جشنواره انیمیشن بوشهر است.

وی اظهار داشت: انتخاب و داوری آثار در ۲ بخش ملی و بین‌الملل انجام می‌گیرد که در بخش‌های آن بهترین اثر، کارگردان، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم اولی، فیلم‌نامه، صدا گذاری و موسیقی، طراحی صحنه، کاراکتر و اثر سی جی آی انتخاب خواهد شد.

منبع: