مشکل یکی از شناورهای مسیر بوشهر به خارگ برطرف شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:مشکل مقطعی یکی از شناورهای در مسیر بوشهر به خارگ برطرف شده است
كدخبر: 124128
1399/11/07

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ با تاکید بر حل مشکل ترددهای دریایی به جزیره خارگ اظهار داشت: 2 فروند شناور، که مسافران را از گناوه به خارگ جابه‌جا می‌کردند با بازدید فنی صورت گرفته از وضعیت این شناورها، سازمان بنادر و دریانوردی برای حل مشکلات آن و سلامتی مسافران، آنرا به بخش تعمیرات هدایت کرد.

وی، با بیان اینکه مشکل مقطعی یکی از شناورهای در مسیر بوشهر به خارگ برطرف شده است گفت: شناورهای با عمر 40 ساله که نیاز به بازسازی و تعمیر دارند باید با برنامه‌ریزی ویژه‌ای در جایگزینی آنها اقدام و شناورهای مسافری ساماندهی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای خرید شناور مسافری در تردد مسیر بوشهر  و گناوه به جزیره خارگ را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای خرید کشتی مسافری تسهیلات خوبی پرداخت می‌کند که در این راستا با بخش خصوصی برای توسعه کشتی‌های مسافری در مسیر خارگ و سایر بنادری که تردد دریایی نیاز دارند مذاکره می‌شود.

ایرانی، با اشاره به مشارکت شرکت پایانه‌های نفتی در حل مشکلات تردد اهالی جزیره خارگ افزود: از شرکت پایانه نفتی خارگ تقاضا شده یارانه و سوبسید مناسبی به شناورهای مسافری اختصاص دهد و در کنار آن سازمان بنادر و دریانوردی هم توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشد چراکه به‌صرفه نیست و بلیط این مسیر به تنهایی نمی‌تواند سودی برای مالکان و صاحبان شناورهای مسیر خارگ داشته باشد.

وی از راه‌اندازی اورژانس هوایی خارگ خبر داد و تصریح کرد: مشکلات راه‌اندازی اورژانس هوایی در خارگ برطرف شده و اکنون این اورژانس در استان بوشهر آماده خدمات‌رسانی به مردم همه بنادر استان به ویژه به جزیره خارگ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: امیدوارم با همدلی و وحدتی که بین همه مسئولان و مردم خارگ است و امنیت مطلوب  و پایداری که در این جزیره وجود دارد بتوانیم امکانات مناسبی در خور شان مردم خارگ ارائه دهیم.

ایرانی با بیان اینکه امروز مشکل آب و برق، امکانات رفاهی مانند بهداشت و درمان، آموزش و مراکز آموزش عالی قابل قیاس با گذشته نیست خاطر نشان کرد: به حمدالله خدمات جمهوری اسلامی به ملت ایران در حدی است که بگویم قابل مقایسه با گذشته نیست و در آستانه دهه فجر حتما مسئولان جزیره خارگ، آمار، اطلاعات و خدمات انجام شده را به آگاهی مردم می‌رسانند.

منبع: