هفتمین دوره آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر برگزار شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: هفتمین دوره آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر با همکاری دانشگاه پیام نور استان به صورت مجازی برگزار شد.
كدخبر: 124155
1399/11/08

پیغام: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: هفتمین دوره آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر با همکاری دانشگاه پیام نور استان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش «پیغام»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فاطمه دهقانی اظهار داشت: تا سال گذشته آزمون مکاتبه‌ای دهیاران استان بوشهر به صورت غیرمتمرکز یا متمرکز و حضوری براساس استانداردها و شیوه‌نامه‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا این آزمون به صورت مجازی در سراسر استان برگزار شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون مکاتبه‌ای دهیاران هر ساله به‌منظور ارتقای آگاهی و دانش دهیاران در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و نفرات برتر نیز به المپیاد کشوری راه خواهند یافت.

دهقانی افزود: موضوعات مؤثر در توسعه و مدیریت روستا شامل اصول و مبانی مدیریت پسماند روستایی، آشنایی با وظایف، تشکیلات و جایگاه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا، امور اراضی و ساخت و ساز در روستاها، مدیریت بحران در روستا، امور مالی دهیاری‌ها و گردشگری روستایی از جمله محورهای این آزمون بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه دهیاران استان طی یک‌سال گذشته یادآور شد: پیش از برگزاری آزمون، 6 دوره‌ آموزشی مرتبط با موضوعات فنی، مالی، عمرانی و پسماند ویژه دهیاران برگزار شده است.

دهقانی بیان کرد: همچنین تا پایان سال جاری نیز دوره‌های آموزشی بودجه‌نویسی و بودجه‌ریزی، و ساخت و ساز و رسیدگی به تخلفات ساختمانی به صورت مجازی در سراسر استان برگزار می‌شود تا دهیاران در بازه قانونی نسبت به تنظیم بودجه، تصویب عوارض و تفریغ بودجه خود اقدام کنند.

 

منبع: