از هفته آینده اجرایی می شود؛
توقف چاپ دفترچه درمانی تأمین اجتماعی در بوشهر
پیغام: از اول اسفندماه سال‌ ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین‌اجتماعی متوقف خواهد شد و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند.
كدخبر: 124406
1399/11/26

پیغام:از اول اسفندماه سال‌ ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین‌اجتماعی متوقف خواهد شد و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند.

به گزارش«پیغام»؛ عباس دیری سرپرست اداره کل  تامین‌اجتماعی استان بوشهردرجلسه شورای اداری استان که بصورت وبیناری برگزار شد جزئیات حذف دفترچه درمانی از ابتدای اسفند را  به تمام واحدهای اجرایی استان ابلاغ کرد.

دیری گفت: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات (ویزیت، تجویز دارو، پاراکلینیک شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، تصویربرداری، فیزیوتراپی و...) در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و ارائه‌کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، با صدور این بخشنامه، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۹ متوقف می‌شود.

براساس این بخشنامه، از اول اسفندماه سال‌ ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی در تمامی شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین‌اجتماعی متوقف خواهد شد و تمامی افراد تحت پوشش این سازمان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه درمانی در اختیار خود از خدمات تشخیصی و درمانی مورد تعهد سازمان برخوردار شوند و در زمان مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی الزامی به ارائه دفترچه درمانی از سوی بیمار نیست. 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهرافزود: تمامی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی برای تسهیل دریافت خدمات درمانی می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری و تکمیل مشخصات هویتی و درج شماره تلفن‌همراه (موبایل) خود در درگاه مذکور اقدام کنند.

بر این اساس، تمام بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و تبعی قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق یکی از روش‌های زیر اقدام و از پوشش بیمه درمان خود اطمینان حاصل کنند.

منبع: