معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:
بیماری ناشی از ویروس جهش یافته انگلیسی حادتر از سوش قبلی می‌باشد
پیغام: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مواجه‌ایم همچنین تجمع مسافرین و عدم استفاده از ماسک در شهرهای ساحلی مشهود است.
كدخبر: 124491
1399/11/29

به گزارش «پیغام»؛ دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در مورد وضعیت بیماری کرونا در استان شرح داد: با افزایش موارد بستری در کشور خوشبختانه استان بوشهر هنوز وارد سیر صعودی خیلی شتابدهنده نشده است.

وی در مورد افزایش موارد مثبت در استان بوشهر بیان کرد: درهفته اول بهمن ماه 192مورد مثبت شناسایی شده که در این هفته به 444 مورد افزایش یافته و  در طول این مدت در تعداد موارد بستری یک سیر افزایشی  داشته‌ایم که اکنون به عدد سه رقمی در موارد مثبت بستری رسیده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در مورد جهش گونه‌های جدید این بیماری اظهار کرد: تا کنون سه گونه مختلف از این ویروس شناسایی شده از جمله برزیلی، آفریقایی و انگلیسی که مورد انگلیسی وارد کشور شده است و متاسفانه استان‌های مختلفی درگیر شده‌اند.

دکتر خواجه‌ئیان با بیان اینکه هنوز مورد انگلیسی در استان بوشهر یافت نشده است، خاطر نشان کرد: عمده نگرانی ما از این بیماری جدید این است که اگر گردش آن سرعت بگیرد و با توجه به تهاجمی تر بودن این ویروس نسبت به سوش قبلی اپیدمی ایجاد خواهد شد که متاسفانه بیشتر رده سنی پایین را درگیر میکند.

وی تصریح کرد: در صورت کنترل نکردن شرایط کنونی یک اپیدمی جدید ایجاد خواهد شد و ما با یک ویروس جدید روبرو می شویم که بسیار تهاجمی تر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اعلام امادگی بیشتر سیستم درمان استان اظهار کرد: در صورت امکان از انواع تجمعات کاسته شود و از برگزاری هر نوع مراسم اعم از شادی یا عزادری جلوگیری گردد چون به دلیل همجواری شهرهای شمالی استان بوشهر با استان خوزستان و با توجه به تغییر رنگبندی شهرهای استان خوزستان، می تواند زنگ خطری برای استان بوشهر محسوب شود.

دکتر خواجه‌ییان با بیان شروع واکسیناسیون در استان بوشهرگفت: با وجود اینکه ایمن سازی در استان بوشهر شروع شده ولی تا زمانیکه 70 الی 80 درصد افراد جامعه ایمن نشده باشند نمیتوان زنجیره انتقال بیماری را کم کرد.

وی افزود: در صورتیکه 20 الی 30 درصد افراد جامعه واکسینه شوند ما باید حداقل به مدت یکسال دیگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

دکتر خواجه‌ییان تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بین 3 الی 4 هفته دیگر شاهد شرایط پیچیده و دشواری خواهیم بود که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی این اتفاق رخ ندهد.

منبع: