نیمی از شهرستاهای استان در وضعیت زرد کرونایی
پیغام: آخرین رنگ بندی شرایط کرونا که در برنامه ماسک ارائه شده نشان می‌دهد ۵ شهرستان استان بوشهر در وضعیت زرد و ۵ شهرستان در شرایط آبی هستند.
كدخبر: 124517
1399/12/01

به گزارش «پیغام»؛ طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر از دوم تا هشتم اسفند نسبت به بیست و پنجم بهمن تا اول اسفند تغییری نکرده است و همچنان پنج شهرستان یعنی نیمی از شهرستان‌های استان زرد و نیم  دیگر آبی هستند.

بر این اساس، شهرستان‌های بوشهر، جم، دیلم، کنگان و گناوه در هفته پیش رو در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و دیر آبی هستند.

زرد به معنای خطر متوسط و آبی به معنی کم خطر است.

مردم مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چند روز پیش درباره کاهش رعایت اصول بهداشتی هشدار داده و از مردم خواسته بود که مراقبت‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دوری از حضور در تجمع‌ها را سفت و سخت رعایت کنند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان با بیان اعلام امادگی بیشتر سیستم درمان استان اظهار کرد: در صورت امکان از انواع تجمعات کاسته شود و از برگزاری هر نوع مراسم اعم از شادی یا عزادری جلوگیری گردد چون به دلیل همجواری شهرهای شمالی استان بوشهر با استان خوزستان و با توجه به تغییر رنگبندی شهرهای استان خوزستان، می تواند زنگ خطری برای استان بوشهر محسوب شود.

او بیان کرد: عمده نگرانی ما درباره ویروس جهش یافته انگلیسی این است که اگر گردش آن سرعت بگیرد، با توجه به تهاجمی‌تر بودن این ویروس، همه گیری ایجاد خواهد شد و بیشتر رده سنی پایین را درگیر می‌کند.

وی تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بین ۳ الی ۴ هفته دیگر شاهد شرایط پیچیده و دشواری خواهیم بود که امیدوارم با رعایت موارد بهداشتی این اتفاق رخ ندهد.

  

منبع: