برگزاری هرگونه مراسم به مناسبت روز بوشهر که باعث تجمع شود، ممنوع است
پیغام: فرماندار بوشهر گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا امسال برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفندماه "روز بوشهر" برگزار نمی‌شود.
كدخبر: 124597
1399/12/04

به گزارش«پیغام» عباس جمشیدی در نشست ستاد شهرستانی کرونا بوشهر افزود: برگزاری گرامیداشت و هرگونه مراسم به مناسبت روز بوشهر که باعث تجمع شود، ممنوع است و اجرای برنامه حضوری به این مناسبت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری هرگونه برنامه‌ای که در این ارتباط باعث تجمع شود، می‌تواند در افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، شلوغی بیمارستان‌ها و مرگ و میر در فروردین ماه بیانجامد.

فرماندار بوشهر اضافه کرد:همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزبازارها ضروری است و هرگونه کوتاهی و تخلفی در این زمینه اعمال قانون خواهد شد.

جمشیدی تاکید کرد:همچنین برپایی هرگونه چادر در کنار ساحل ممنوع و محدودیت‌های شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد  نیز با جدیت بیشتری درشهرستان بوشهر اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بوشهر جزو شهرستان‌های زرد کرونایی است و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا بر اساس رنگ بندی اعلام شده اعمال قانون خواهد شد.

فرماندار بوشهر گفت: در زمان حاضر در شرایط خیلی سخت شیوع کرونا قرار داریم و معلوم نیست این ویروس از چه ناحیه‌ای ضربه می‌زند به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه ضروری است.

جمشیدی تاکید کرد: در این مدت جمعیت قابل توجهی ازآحاد جامعه را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده ایم و با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در برخی استان‌های کشور می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: نظام درمان بسیاری از کشورهای پیشرفته در مقابل ویروس کرونا به زانو درآمده‌است، این درحالی است که ایران با توجه به هدایت‌های رهبری و همکاری مردم تاکنون توانسته بخوبی این ویروس را مدیریت کند اما حفظ این دستاورد نیازمند همراهی مردم است.

فرماندار بوشهر همچنین برضرورت تهیه و تامین ماسک در شهر چغادک و کنترل ترددها در این منطقه تاکید کرد.

منبع: