شایعه جدی و خطرناک: بهاروند به انتخابات فوتبال بر می‌گردد!
بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال، غیر خطری که آرامش فعلی را تهدید می کند، خلاف اساسنامه جدید خواهد بود حتی اگر هیات رییسه فدراسیون در این زمینه مصوبه ای صادر کند. هیات رییسه مرجعی بالاتر از مجمع فدراسیون نیست و نمی تواند نظری خلاف مصوبه مجمع بدهد
كدخبر: 124621
1399/12/05

پیغام: طی گزارشی هشدارگونه در تاریخ 21 بهمن ماه سال جاری ، خبر از تلاش حیدر بهاروند نامزد ردصلاحیت شده برای بازگشت به انتخابات فدراسیون فوتبال داده بود.

به گزارش «پیغام» به نقل از تابناک ورزشی، حالا اما چهار روز مانده به مجمع دهم اسفندماه و در حالی که سه نامزد از چهار نامزد تایید صلاحیت شده دیشب در شبکه سه برنامه های خود را هم به طور تفصیلی گفتند، خبر می رسد که سرپرست فدراسیون دست برنداشته و می خواهد با ترفند تازه ای در دقیقه نود به انتخابات فدراسیون برگردد.

در همین رابطه تابناک مطلع شده است که ترفند بهاروند برای این اقدام احتمالی غیرقانونی، تصویب طرحی در هیات رییسه فدراسیون مبنی بر پذیرش بازگشت کاندیداهای ردصلاحیت شده، در صورت رفع مشکل است!

طبق آیین نامه انتخابات، لیست نهایی کاندیدا‌های فدراسیون فوتبال نهایتا ۲۱ روز قبل از مجمع باید مشخص شده باشد و پس از این تاریخ دیگر فرصتی برای تغییر در تعداد و افراد نامزد شده وجود ندارد؛ بنابراین، بازگشت بهاروند، براساس قانونی که خود بهاروند به عنوان رییس مجمع اخیر فدراسیون تصویبش کرده، صددرصد غیرقانونی است اما صندلی جذاب در فدراسیون فوتبال برای هر اقدامی اغواکننده است.

بهاروند که هم اکنون رییس سازمان لیگ نیز محسوب می‌شود، برای سومین بار پیاپی عزم حضور در هیات رئیسه را داشت که صلاحیتش احراز نشد. برخی گفتند امضای پای قرارداد خسارت بار ویلموتس کار دستش داده و گروهی از تاثیر بازنشستگی‌اش در این حکم گفتند. حتی صحبت پرونده‌های قضایی بهاروند هم به میان آمد که این دلیل می‌تواند طبق قوانین مندرج در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال مانع حضور بهاروند شود. 

به این ترتیب بازگشت احتمالی بهاروند به انتخابات فوتبال، خلاف اساسنامه فدراسیون خواهد بود حتی اگر هیات رییسه در این زمینه مصوبه ای صادر کند. هیات رییسه مرجعی بالاتر از مجمع فدراسیون نیست و نمی تواند نظری خلاف مصوبه مجمع بدهد و هرگونه تصمیمی خلاف اساسنامه ، رد است. به زبان ساده تر، اگر اعضای هیات رییسه تمایلی برای تغییر قانون دارند، باید ابتدا آن را در مجمع مطرح و به تصویب برسانند و سپس به اجرا در آورند که برای دوره جاری دیگر امکانش وجود ندارد و هرگونه تقاضایی برای این منظور، به مجمع بعدی موکول خواهد شد.

اکنون در حالی که مهلت نهایی اعلام فهرست شرکت کنندگان قطعی انتخابات آتی فدراسیون مدتهاست که سر رسیده و چند روز هم بیشتر به انتخابات نمانده، این تحرکات می تواند بسیار خطرناک و حتی تعلیق کننده فوتبال باشد.

بهاروند هفته گذشته با صدور بیانیه ای ، کمپین حمایت از خود در انتخابات را تعطیل کرد چرا که ادامه فعالیت هواداران او که اغلب از هم استانی های وی بودند، می توانست مشکل امنیتی بسازد. حالا اما باوجود آن بیانیه و تاکید به التزام وی بر قوانین کشور، روند تجدیدنظر در ردصلاحیت و دریافت مجوز حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال دیده می شود که خود اقدام برخلاف امنیت و مصالح فوتبال کشور است. 

غیر از تقاضای فراقانونی که بهاروند این روز‌ها در پی نشاندن آن بر کرسی است، بازگشت او به جریان انتخابات دارای موانع و ایرادات قانونی نیز هست و می‌تواند موجی از اعتراض بین نامزد‌های ردصلاحیت شده دیگر و حتی رقبای وی به راه بیندازد و چه بسا کل نظم انتخابات را به هم ریخته و بار دیگر موجب لغو و تعویق آن شود که بسیار خطرناک است. 

درباره این موضوع بیشتر خواهیم نوشت و از نقش محوری یک عضو فعلی و جنجالی هیات رییسه فدراسیون فوتبال که تحرکات زیادی برای نشست های انتخاباتی بین هیات های استانی دارد، پرده برخواهیم داشت.

منبع: