۳۵ تن چوب قاچاق در دشتستان کشف شد
پیغام: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ماموران این یگان، ۳۵ تن چوب قاچاق از نوع کهور پاکستانی را در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان این استان کشف کردند.
كدخبر: 124683
1399/12/09

 به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر؛ سرهنگ فیض‌الله رزمجو افزود: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی چوب قاچاق در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان دشتستان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی دشتستان در بازرسی از این مکان ۳۵ تن انواع چوب قاچاق از درختان کهور پاکستانی کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد: ارزش چوب‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۲۸۰ میلیون ریال برآورد شده‌است.

رزمجور تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به جنگل‌ها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی  اطلاع دهند.

وی یادآور شد: پیش از این در سال جاری تاکنون پنج فقره کشف چوب به حجم ۷۵ مترمکعب، ۶ فقره محموله زغال به میزان ۸۲۴ کیلوگرم کشف و ۹ دستگاه خودرو متخلف نیز در این ارتباط توقیف شده‌است.

منبع: