راه‎‌اندازی نخستین کانون نخبگان والیبال نوجوانان کشور در بوشهر
پیغام: نخستین کانون نخبگان والیبال کشور در رده سنی نوجوانان روز شنبه در آیینی با حضور رئیس دپارتمان آموزش، استعدادیابی و مربیان فدراسیون والیبال در بوشهر آغاز بکار کرد.
كدخبر: 124689
1399/12/09

به گزارش «پیغام»؛رئیس کمیته استعدادیابی هیات والیبال استان بوشهر در این آیین گفت: با توجه به کاهش برگزاری رقابت‏‌های والیبال در اثر شیوع کرونا فدراسیون تصمیم گرفت در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی والیبال نوجوانان متولدین دی ماه سال ۸۳ تا ۱۰ دی ماه سال ۸۵ و  متولدین ۱۱ دی ماه ۸۵ تا ۸۷ را در قالب ۲ کانون مجزا ساماندهی ‎کند.

جمال عبداللهی افزود: برای هر کدام از این کانون‌‏ها  شاخص‌‎هایی تعریف شده و بازیکنان در صورت داشتن شرایط مدنظر عضو این کانون‎‌ها خواهند شد.
وی ادامه داد: برای پذیرش بازیکنان واجد شرایط محدودیتی وجود ندارد و در صورت بالا بودن شمار بازیکنان برای فعالیت در کانون نخبگان برای رعایت شیوه‌‏نامه‏‌های بهداشتی جمعیت آنها در قالب گروه‌‏های کوچک‎تر تقسیم‌بندی می‌شود.
 رئیس کمیته استعدادیابی هیات والیبال استان بوشهر گفت: همچنین با هدف تداخل پیدا نکردن کار کانون با مدرسه‏‌ها فعالیت کانون برای روزهای تعطیل پایان هفته پیش بینی شده‌است.
عبداللهی اظهار داشت: پس از برگزاری دوره‌‏های آموزشی و استعدادیابی در کانون‌‏ها با حضور مربیان تیم ملی نوجوانان بازیکنان منتخب از بین آنها انتخاب خواهند شد.

رئیس دپارتمان آموزش، استعدادیابی و مربیان فدراسیون والیبال نیز گفت: هدف این فدراسیون بالا بردن میانگین قدی تیم والیبال است.
جهانگیر سید عباسی افزود: در همین راستا کانون نخبگان والیبال که با هدف پشتوانه سازی برای تیم ملی والیبال جوانان آغاز بکار کرده یکی از اولویت‌های خود را انتخاب بازیکنان بلند قد گذاشته ولی این رویکرد به هیچ وجه به معنی نبود استعداد در افراد کوتاه قد نیست زیرا بازیکنان زیادی بودند که با وجود نداشتن قد موفقیت‌های زیادی در رشته والیبال کسب کردند.

منبع: