خیلج فارس طوفانی می‌شود
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با وزش باد‌های شدید و بسیار شدید، خلیج فارس از روز پنج شنبه تا دوشنبه آینده طوفانی می‌شود.
كدخبر: 124765
1399/12/13
به گزارش «پیغام» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر تا پایان روز پنج‌شنبه به سبب وزش باد به‌نسبت شدید جنوب شرقی و از اوایل وقت روز جمعه تا اواسط روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید و بسیار شدید شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.
 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در روز‌های جمعه و شنبه سرعت وزش باد بر روی دریا گاهی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا ۳ متر افزایش یابد.
 
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.
 
وی همچنین گفت: روز‌های پنج شنبه و جمعه با عبور سامانه بارشی ضعیفی از سطح استان، ضمن افزایش دما، بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.
 
شکوهی‌پور ادامه داد: از ظهر روز جمعه تا پایان روز یک‌شنبه به سبب وزش باد‌های سرد شمال غربی، دمای هوا به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.
منبع: