فرماندار : روند صعودی کرونا در شهرستان گناوه نگران کننده است
پیغام: فرماندار گناوه گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان مجدد روند صعودی به خود گرفته که نگران کننده است.
كدخبر: 124770
1399/12/13

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرانا؛غلامرضا مهرجو در جمع کارکنان فرمانداری این شهرستان افزود: با اجرای طرح جامع هوشمندسازی و اعمال محدودیت های کرونایی در آذر امسال ، روند ابتلا و بستری در این شهرستان کاهش یافت اما با عادی‌انگاری در برگزاری مراسم‌های اموات، جشن و دورهمی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ، روند شیوع از ثابت به حالت صعودی تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه  وضعیت کنونی روند آمار مبتلایان و بستری‌ها خیلی نگران کننده است ، گفت: درحالیکه در ماه گذشته  افراد کرونایی بستری شده بین سنینن ۶۵ تا ۸۵ سال بودند ،  هم اینک  به سن زیر ۵۰ و حتی تا ۳۵ سال رسیده است که این علایم خوبی نیست و نگرانی وجود دارد.

فرماندار گناوه بیان کرد: تنها راه کوتاه مدت جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تا قبل از واکسینه شدن تمام مردم ، استفاده از ماسک ، عدم تجمع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که باید در اولویت شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: روند اجرای پروژه‌های زیرساختی عمران شهری و روستایی  در این شهرستان باوجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا، متوقف نشده است.

فرماندارگناوه گفت: امسال  ۴۵ میلیارد تومان به حساب روستاهای دارای دهیار این شهرستان جهت عمران و آبادی واریز شده است و ۳۶ میلیاردتومان نیز از محل ارزش افزوده به غیر از تملک دارایی و توازن و سایر اعتبارات ، به عمران شهری شهرداری‌های گناوه و ریگ اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی  پرداخت شده است و  شهرستان در پروژه‌های جهش تولیدی و اقتصاد مقاومتی از جمله آبزی پروری جایگاه خوبی دارد.

مهرجو  گفت: وضعیت زیرساخت‌های بهداشتی درمانی متناسب با جمعیت شهرستان نرم مناسبی دارد و ۱۱ مرکز جامع بهداشتی ۲۴ ساعته  خدمات رسانی می‌کنند.

فرماندار گناوه افزود: احداث یک بیمارستان جدید در داخل شهر به عنوان جایگزین بیمارستان امیرالمومنین (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: