شیوع گسترده ویروس کرونا در دیلم نتیجه کم توجهی مردم است
پیغام: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: دلیل انتشار گسترده ویروس کرونا در این شهرستان، تنها مسافران غیربومی نیستند بلکه مردم منطقه نیز باید در پیشگیری از شیوع این ویروس، بیشتر احساس مسئولیت و ایفای نقش کنند.
كدخبر: 124795
1399/12/16

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا؛ ایرج زنده بودی در پیام تصویری خطاب به اهالی این شهرستان افزود: با توجه به اینکه در چند روز اخیر مثبت شدن تست کرونا و شمار بستری بیماران کووید ۱۹ و بویژه در مواردی ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در این شهرستان افزایش یافته است، مردم مطالبه بستن ورودی‌های شهرستان را دارند که در این زمینه ستاد مقابله با کرونا بجد پیگیر است و تنها نباید به این موضوع اکتفا کنیم.

وی اظهارکرد: با وجود سخت گیری در ورودی شهرستان، بازهم عده‌ای از مسافران غیربومی به طرق مختلف وارد شهر می‌شوند که می‌توانند  منبع خطرناکی برای انتقال کرونا باشند اما نباید تنها این موضوع را در انتشار این بیماری دخیل بدانیم و نیازمند همکاری مردم در  رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم گفت: پرهیز از دورهمی و تجمع زیاد از جمله در مراسم تشییع در آرامستان، عروسی و جشن‌ها، کاهش برنامه‌های مذهبی و حضور نیافتن در سطح بازار و مغازه‌ها بجز در موارد ضروری از نکات مهم است که باید شهروندان نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

وی اضافه کرد: از شهروندان انتظار داریم به حرمت همکاران درمانی شهرستان که شبانه روز در حال فعالیت هستند و  طرح شهید سیلمانی، برای قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ همکاری مضاعفی داشته باشند.

منبع: