مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر احداث می شود
پیغام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در راستای پیشبرد اهداف قرآنی در استان، مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر احداث می شود.
كدخبر: 124800
1399/12/16

به گزارش «پیغام»؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر قرآن را وسیله هدایت الهی دانست و اظهار داشت: استفاده از تعالیم قرآنی انسان را به سمت سعادت و رستگاری هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر از ابتدای ورود اسلام به ایران توجه ویژه‌ای به اسلام، قرآن و اهل بیت صورت گرفته و استان بوشهر به معنای کامل یک استان قرآنی است و سبک ویژه قرآنی دارد که مبتنی بر فهم و بیان است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آثار گرانبهای فعالان قرآنی استان بوشهر در حوزه تفسیر بیان کرد: عالمان بزرگ این منطقه در ارتباط با تالیفات قرآنی، تالیف‌های بزرگی دارند.

وی به برخی از آثار هنری در حوزه قرآن از جمله قرآن متقارن اثر آیت الله معتقد اهرمی اشاره کرد و ادامه داد: ۱۶ اسفندماه روز قرآنی استان بوشهر است که این روز قلب حرکتی یک سال فعالیت قرآنی استان بوشهر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری از برنامه‌ریزی و تدارک برنامه‌های متنوع در روز قرآنی استان بوشهر خبر داد و افزود: سند چشم انداز فعالیت ۲۰ ساله استان بوشهر تدوین شده است و برنامه‌های مهمی در این زمینه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان بوشهر طی ۱۰ سال گذشته، در سه سال به عنوان استان برتر قرآنی کشور معرفی شد که در این زمینه از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل و قدردانی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به طراحی دانش آموز تراز انقلاب اسلامی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص استان بوشهر گفت: مجتمع بزرگ قرآنی استان بوشهر به عنوان یک برنامه مهم در حوزه فعالیت‌های قرآنی در دستور کار است.

منبع: