روز جهانی قرآن کریم ثبت می‌شود
پیغام: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه ویژه برای معرفی روستاهای قرآنی کشور خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، روز جهانی قرآن کریم ثبت می‌شود
كدخبر: 124801
1399/12/16

به گزارش «پیغام»به نقل از مهر؛عبدالهادی فقهی زاده در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در تلاش برای ثبت روز جهانی قرآن هستیم که برای این روز ۲۷ رجب یا ۲۳ ماه رمضان مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه استان بوشهر در حوزه اجرای فعالیت‌های قرآنی خاطرنشان کرد: با ثبت روز جهانی قرآن کریم، استان بوشهر با توجه به جایگاه ارزشمند قرآنی خود به عنوان مجری و یکی از ارکان برگزاری روز جهانی قرآنی خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان توان مقابله با قرآن را ندارند تصریح کرد: به همین منظور دشمنان برنامه‌ریزی کرده‌اند تا بی نیازی کاذب نسبت به قرآن ایجاد و آن را تشدید مرده و جوانان را از آن دور کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکرهای متعدد برای مقابله با قرآن، اضافه کرد: دشمنان نسبت به قرآن احساس خطر دارند و تلاش می‌کنند که هر طوری شده با فعالیت‌های این حوزه مقابله کنند.

فقهی زاده با اشاره به اینکه یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه نامگذاری شده است افزود: تلاش‌ها برای ثبت اولین پایتخت نهج البلاغه حدود پنج ماه است در کاشان فعال شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون گرایش ویژه‌ای به تقویت عناصر عترت ایجاد شده‌است.

وی از برنامه ویژه برای معرفی روستاهای قرآنی کشور خبر داد و افزود: چارک استان بوشهر با توجه به ظرفیت خود می‌تواند به عنوان نخستین روستای برتر قرآنی کشور لقب بگیرد.

منبع: