کسب عنوان پا‌یان‌نامه برتر کشوری توسط دانشجوی بوشهری
پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت محیط یک دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رتبه اول در کشور را کسب کرد.
كدخبر: 124827
1399/12/17

به گزارش «پیغام»؛ پروفسور سینا دوبرادران، استاد راهنمای این پایان‌نامه در گفت‌وگو با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، گفت: پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد خانم عاطفه خلیلی درودزنی در دوازدهمین جشنواره بهداشت محیط کشور با کسب رتبه اول، عنوان بهترین پایان‌نامه کشور را کسب کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: موضوع و نتایج حاصل از این پایان‌نامه در راستای اهمیت به‌سلامت جسمی گروه‌های حساس جامعه (ازجمله زنان باردار و جنین آن‌ها) نسبت به گروهی از آلاینده‌ها و مقایسه دو منطقه صنعتی و شهری است.

دکتر سینا دوبرادران افزود: نتایج حاصل از این پایان‌نامه با عنوان مقایسه غلظت هیدروکربن‌های پلی آروماتیک در سرم خون مادر و بند ناف نوزادان دو منطقه صنعتی عسلویه و منطقه شهری بوشهر در سال 98-1397 در مجله علمی معتبر EnvironmentalPollution با ضریب تأثیر(IF) ۶.۷۹۵ به چاپ رسید.

رئیس مرکز تحقیقات بهداشت محیط سیستمی و انرژی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: از این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در چهارمین همایش بین‌المللی و بیست و سومین همایش ملی بهداشت محیط تجلیل به عمل آمد.

این عنوان در دوازدهمین جشنواره علمی اجرایی بهداشت محیط که در مراسم چهارمین همایش بین‌المللی و بیست و سومین همایش ملی بهداشت محیط کسب شد.

منبع: