رییس ستاد انتخابات در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
تجمعات و کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است/ انتخابات نیمه مکانیزه برگزار می شود/رصد پول‌های کثیف در انتخابات
پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی صندوق های اخذ رای برای انتخابات پیشرو 961 صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و 928 صندوق انتحابات شوراهای شهر وروستا پیش بینی شده است.
كدخبر: 124829
1399/12/17

پیغام: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط کرونا و رعایت فاصله اجتماعی صندوق های اخذ رای برای انتخابات پیشرو 961 صندوق اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و 928 صندوق انتحابات شوراهای شهر وروستا پیش بینی شده است.

 به گزارش «پیغام»؛ محمد تقی ایرانی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران جزییات انتخابات 400  را تشریح کرد، اظهار داشت: امسال به علت شیوع کرونا، تعداد صندوق های پیش بینی شده برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به ترتیب 16.6 درصد و 10.21 درصد نسبت به انتخابات سال 96 افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: در انتخابات سال آینده 437 شوراهای شهر و روستا در استان تشکیل شده که از این تعداد 40شورا در سطح  شهر و 397 شورا در سطح روستایی است. 

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان این که تعداد اعضای شورای شهر درسطح استان 210 نفر و اعضای شوراهای روستا 283 نفر است، افزود: در انتخابات شوراهای روستایی، 351 روستا دارای شورای سه نفره و 46 روستا دارای 5 نفره است.

ایرانی با بیان این که مجموع اعضای شورای های شهر و روستا یک هزارو 493 نفر می باشد، گفت: شهرستان دشتستان با  106 نفرشورای شهری  و 368 نفر شورای روستایی بیشترین تعداد شورای شهر و روستا و شهرستان کنگان با 12 نفر شورای شهری و 48 نفر شورای روستایی کمترین تعدا شورای شهر وروستا است.

تبلیغات زودهنگام خلاف است

وی در خصوص ورود پول های کثیف در انتخابات بیان داشت:  شفافیت هزینه های انتخاباتی مورد نظر دولت بوده است و درهمین راستا، لایحه ای برای شفافیت هزینه های انتخاباتی تنظیم شده و به مجلس رفته اما هنوزبه تصویب نرسید و تاکنون هیچ مصوبه ای در این زمینه به دست ما نرسیده است.

ایرانی  با بیان این که تبلیغات زودهنگام خلاف است، بیان داشت: ما ابزاهایی داریم که از ورود پول های کثیف و نامناسب به انتخابات رصد می کنیم در صورت مشاهده با انها برخورد می شود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر اذعان داست: برخی از نامزدها با هزینه کردن سعی دارند از دیگران در عرصه انتخابات جلو بزنند و توجه مردم را بیشترجلب کند، بدانند که مردم از هوشیاری سیاسی برخوردارند و نباید با شعور مردم بازی کنند.

وی در ادامه یادآور شد: نامزدهای انتخابات باید به مردم احترام بگذارند وصادقانه بامردم صحبت کنند و کسانی که برنامه ای ندارند وارد عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستا نشوند.

ایرانی بیان داشت: من به کسی رای می دهم که سالم و امنت دار باشد و با خانواده اش درست و عادلانه رفتار کند،زیرا مطمئن می شوم که اگر این فرد عضو شورا شود می دانم با مردم هم خوب است،اما فردی که هیچ برجستگی، شهره و توانمندی و اخلاقی نداشته باشد بدانند که حتی خانواده اش هم به آن رای نمی دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با بیان این که انتخابات از این جهت مهم است که مردم ایران دموکراسی ایرانی را به رخ جهانیان بکشند، گفت: ارکان نظام جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم شکل می گیرد و دموکراسی و مردم سالاری دینی با مشارکت و رای مردم شکل پیدا می کند.

معاون استانداری بیان داشت: اگر می خواهیم اقتدارعزت کشورمان را در عرصه بین المللی نشان دهیم باید در عرصه انتخابات حضور جدی داشته باشیم.

 وی با بیان این که امروز مردم از آگاهی سیاسی برخوردار هستند، گفت: در شوراهای شهر نارسایی و قصوراتی شاهد بودیم  که ما را نگران کرده است اما این  سبب نمی شود که خدمات گسترده نظام شورایی را نادیده بگیریم.

به ضعف اطلاع رسانی  درعملکرد دولت اعتراف می‌کنم

ایرانی گفت: در بحث اطلاع رسانی عملکرد دولت ضعیف عمل شده است و به ضعف در اطلاع رسانی اعتراف می‌کنم و نتوانستیم خدمات دولت را به مردم به درستی اطلاع رسانی کنیم.

وی به فعالیت سمن ها در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت:  سمن‌های فعال ما نیز در بحث اطلاع رسانی خدمات خیرخواهانه و خداپسندانه که براساس وظیفه دینی و ملی بوده ضعف داشته‌اند و مردم در جریان فعالیت و خدمات آنها نیستند.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه انتخابات به صورت نیمه مکانیزه در استان برگزار می شود ، گفت: در انتخابات پیشرو همه فرایند انتخابات الکترونیکی است و آخرین مرحله شمارش آرا غیرالکترونیکی و به صورت دستی است، هرچند علاقه مند هستیم کل انتخابات الکترونیکی باشد ولی فرایندها تا امروز به این شکل تعریف شده است.

در انتخابات مُر قانون ملاک است

وی با بیان این که در انتخابات مر قانون ملاک است، گفت: ما چون مجری برگزاری انتخابات هستیم در حوزه تایید صلاحیت ها حوزه شهر و روستا مر قانون مدنظرما است و نمی توانیم سلیقه ای عمل کنیم و دستگاه مرجع چهارگانه باید اطلاعات دقیق در اختیار هیات اجرایی قرار دهند.

ایرانی با بیان این که کسی که وارد عرصه انتخابات می شود و به ما اعتماد می کند ما هم به اعتماد انها پاسخ می هیم ، گفت:مهیار ما در تعاملات قانون است  تا شاهد آرامش ، امنیت و حضور ومشارکت حداکثری در پای صندوق های رای باشیم.

معاون استاندار خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی در کشور و تهدید سلامت مردم، تجمعات و کارناوال‌های سیاسی و نصب پلاکارد، بنر و توزیع پوستر نخواهیم داشت و همه این موارد ممنوع است.

صداوسیما و فضای مجازی دو شیوه تبلیغات در انتخابات 1400

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به این که  برای انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی استفاده خواهد شد گفت: برای کاندیداهای شورای شهر نیز تنها می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند. برای هر کدام از اعضای شورای شهر نیز تنها یک ستاد انتخاباتی خواهند داشت اما توزیع غذا و برگزاری تجمعات در آن ممنوع است.

این مقام مسئول اظهار داشت: برخی از افراد از الان کمپین‌های انتخاباتی در فضای مجازی راه اندازی کردند و برخی گروه‌ها و کانال‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردند که همه اینها تخلف است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: