نجات چوپان گرفتار در کوه‌های کردلان دشتی با بالگرد اورژانس
پیغام: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از نجات مرد چوپان در کوه‌های صعب‌العبور کردلان دشتی با بالگرد اورژانس ۱۱۵ بوشهر خبر داد.
كدخبر: 125093
1400/01/10

به گزارش «پیغام»؛ دکتر عبدالرحیم دادجو در این خصوص گفت: بعدازظهر روز ۹ فروردین‌ماه با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد و تقاضای کمک کردند.

وی تصریح کرد: جوانی ۳۵ ساله که در کوه‌های کردلان دشتی گوسفندانش را به چرا برده بود، دچار حادثه سقوط می‌شود و بیش از ۱۵۰ متر به پایین دره می‌افتد.

دکتر دادجو اظهار داشت: تکنسین‌های اورژانس خدارحم نویدکیا و روزبه دهباشی بلافاصله توسط بالگرد به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه برای پیدا کردن مسیر توسط بالگرد مردم آتش روشن کردند، در این شرایط تیم پرواز و تکنسین‌ها فقط به نجات جان آن مرد جوان فکر می‌کردند و به سختی فرود آمدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ بوشهر اظهار داشت: وقتی تکنسین‌ها بالای سر مصدوم رسیدند، سریعاً سر و گردن مصدوم فیکس شد و مصدوم را روی برانکارد قرار دادند، با اقدامات به‌موقع درمانی جان مصدوم را نجات دادند و به مرکز درمانی برای ادامه درمان منتقل شد.

دکتر دادجو ادامه داد: شرایط جوی خوب یا بد، مسیر آسان یا صعب‌العبور، خطر سقوط و هر شرایط دیگر نمی‌تواند از گذشت و فداکاری کادر درمان ذره‌ای کم کند، حال این عشق است یا کار باید مردم قضاوت کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این مأموریت سخت کادر پرواز کاپیتان ناصر جلیلی و کاپیتان سید سجاد حسینی خاییزی در کنار آقای خدارحم نویدکیا و روزبه دهباشی حماسه‌ای دیگر در تاریخچه اورژانس ۱۱۵ بوشهر به ثبت رساندند.

منبع: