احضاریه برای واحد صنعتی آلاینده در کنگان در پی شکایت محیط زیست
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس دادخواست این اداره کل علیه یکی از شرکت‌های صنعتی آلاینده در کنگان، دادگاه برای این شرکت احضاریه صادر کرد.
كدخبر: 125188
1400/01/17

به گزارش«پیغام»؛ فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: براساس تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ دادخواستی علیه یکی از واحد‌های صنعتی منطقه کنگان تنظیم و به دادگستری ارائه کردیم و بر همین اساس شعبه دوم دادگاه عمومی-حقوقی شهرستان کنگان احضاریه‌ای برای این شرکت صادر کرده است.

او افزود: باید واحد صنعتی موردنظر تا زمان رسیدگی به پرونده فرصت دارد که مستندات رعایت کردن مصوبات قانونی نصب و راه اندازی سامانه‌های پایش برخط را ارائه کند زیرا در غیر این صورت محکوم خواهد شد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم گفت: این شرکت صنعتی موظف شده است سامانه پایش لحظه‌ای را براساس استاندارد ملی پایش لحظه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر روی خروجی‌های هوا، خروجی‌های پساب صنعتی و بهداشتی خود نصب کند.

سیروس کرمی همچنین بیان کرد: تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۹۶ به این نکته اشاره دارد که واحد‌های صنعتی بزرگ و متوسط درحال فعالیت یا جدید که برحسب قوانین و مقررات مشمول ارزیابی زیست محیطی هستند، موظف به نصب و راه اندازی سامانه‌های پایش برخط و ارسال اطلاعات روزآمد به مرکز پایش سازمان حفاظت محیط زیست هستند و هرگونه صدور و تمدید پروانه‌های بهره برداری آن‌ها منوط به اجرای این تبصره است.

او عنوان کرد: ارسال دادخواست از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پس از اخطاریه‌های مکرر، پایان مهلت‌های داده شده و نبود اقدام موثر از طرف شرکت صنعتی یاد شده به مرجع قضائی شهرستان کنگان ارائه شده است.

منبع: