روحانی: تصویب کردیم کارت اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد
دستور می دهم که در هفته اول ماه رمضان یک نوبت اضافی بسته کمک معیشتی به 60 میلیون نفری که این کمک را دریافت می کردند پرداخت شود.
كدخبر: 125209
1400/01/18

رئیس‌جمهور گفت: در این روزها شاهد فصل تازه ای از تجدید حیات برجام هستیم.

به گزارش«پیغام» به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت اظهار کرد: امروز از همه کشورها با ترکیب های مختلف از 4+1 با حضور ایران تا 4+1 با حضور آمریکا به هر نحوی صدای واحدی شنیده می شود و همه اطراف این توافق هسته ای به این نتیجه رسیده اند که هیچ راه حلی بهتر از برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد.

وی افزود: این موفقیت جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران است. یکی از افتخارات دولت در سال های 97، 98 و 99 و روزهای اولیه 1400، این است که با همه فشارها و سختی ها و شدیدترین تحریم ها، کشور را جوری اداره کرد که نه دوستان ما ، بلکه حتی دشمنان ما امروز اعتراف می کنند که فشار حداکثری شکست خورده است.

روحانی همچنین تاکید کرد: چرا با پول ملت برای شکست آمریکا فیلم درست نمی کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش بدهید از واقعیت ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت ها را بگوییم و نباید واقعیت ها را تحریف کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور می دهم که در هفته اول ماه رمضان یک نوبت اضافی بسته کمک معیشتی به 60 میلیون نفری که این کمک را دریافت می کردند پرداخت شود.

 وی همچنین گفت: هفته آینده هم تصویب می شود که برای ماه رمضان یک کارت اعتباری تمام الکترونیک با پشتوانه سهام عدالت یا یارانه و یا سایر اوراق بهادار در اختیار مردم قرار گیرد. از این طریق کسانی که سهام یک میلیونی دارند 14 میلیون و کسانی که سهام 500 هزار تومانی دارند 7 میلیون اعتبار دریافت خواهند کرد.

منبع: