محل دفن زباله کنگان آتش گرفت
پیغام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کنگان گفت: محل دفن زباله شهرداری این شهر به علت دفن خارج از ظرفیت زباله دچار آتش سوزی شد.
كدخبر: 125383
1400/01/25

به گزارش «پیغام»به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احمد آذریار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان اظهار داشت: محل دفن زباله شهرداری کنگان ساعت ۲۳ دیشب (سه‌شنبه ۲۴ فروردین) آتش گرفت و گروه‌های امدادی از جمله آتش نشانی با تجهیزات مختلف  همچنان در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی درادامه افزود:  این مکان، تنها محل دفن زباله شهر‌های شهرستان کنگان، شهرستان عسلویه و شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شمار می‌رود که روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله را در خود جای می‌دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان افزود: ظرفیت دفن زباله در این محل پایان یافته و هم اکنون زباله‌ها به شیوه طبقاتی (یک لایه خاک و یک لایه زباله) بر روی یکدیگر دفن می‌شوند.

آذریار گفت: دفن غیربهداشتی زباله در این محل دفن در سال‌های اخیر چالش‌های محیط زیستی و بهداشتی متعددی از جمله ایجاد بوی بد و جاری شدن شیرابه را به دنبال داشته است که این موارد به علاوه محصور نبودن محل دفن، سبب طرح شکایت علیه شهرداری کنگان در مرجع قضائی شده و اکنون پرونده  در حال رسیدگی است.

وی عنوان کرد: آتش سوزی دیشب در این محل، نتیجه رعایت نکردن ملاحظات دفن اصولی پسماند‌ها و دفن خارج از ظرفیت  بود که به شکل خودبه‌خودی اتفاق افتاد و همزمانی آن با وزش باد شدید باعث گسترش آتش شد.

 

منبع: