۱۰ روستا توسط هلال‌احمر در مناطق زلزله زده گناوه ارزیابی شد
پیغام: سخنگوی جمعیت هلال‌احمر ضمن ارائه گزارش اقدامات امدادرسانی به زلزله گناوه گفت: تاکنون ۱۰ روستا ارزیابی شده و طبق گزارش تیم‌های ارزیاب، خسارت‌ها مبنی بر تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل بوده و گناوه هم دو مصدوم با جراحت سطحی داشته که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
كدخبر: 125433
1400/01/29

به گزارش «پیغام»؛ محمدحسن قوسیان مقدم  در گفت وگو با  ایرنا با ارائه جدیدترین گزارش اعلامی از سوی گروه های ارزیاب هلال احمر اعزامی به منطقه زلزله زده گناوه اظهار داشت: در این گزارش میدانی تخریب و ترک خوردگی دیوارهای منازل گزارش شده و ۵۲۰۰ تخته چادر آماده است تا در صورت نیاز توزیع شود که تاکنون ۲۰۰ تخته چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.
وی ادامه داد: ۲۱ روستا با ۴۵۵۳ نفر شامل ۱۱۷۹ خانوار تحت تاثیر هستند.
سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی شامل ۷۷ تیم، ۱۵ پایگاه، ۱۰ شعبه و دفاتر نمایندگی در استان بوشهر آماده باش ۳۸۵ نیروی عملیاتی انجام شده است. 
قوسیان مقدم توضیح داد: آماده باش ۶۰۷ نیروی عملیاتی در قالب ۸۱ تیم در کهگیلویه و بویراحمد، آماده باش ۱۶۶۳ نیروی عملیاتی در قالب ۱۶۵ تیم در استان خوزستان، آماده باش ۶۱۲ نیروی عملیاتب شامل ۹۰ تیم و به طور کلی بیش از ۳۲۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۴۱۳ تیم آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه روز یکشنبه حوالی بندر گناوه در مرز استانهای بوشهر و فارس را لرزاند.

منبع: