بهره برداری از نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان
پیغام: نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی در استان بوشهر با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس جمهوری بهره‌برداری شد.
كدخبر: 125509
1400/02/02

به گزارش «پیغام»به نقل از ایرنا؛ معاون امور دام  وزیر جهاد کشاورزی در این آئین گفت: ظرفیت تولید این واحد در فاز نخست ۲۰ هزار قطعه است که در آینده نزدیک با اجرا طرح توسعه ای این میزان با افزایش ۲ برابری به ۴۰ هزار قطعه افزایش می‌یابد.

مرتضی رضایی افزود: در طرح توسعه این واحد تولیدی همچنین کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت ۱۷ میلیون  قطعه در سال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد:   از مجموع ۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده  ۶میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی آن آورده سرمایه‌گذار است.

رضایی یادآور شد: پروژه در فاز نخست در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنا ۴هزار و ۴۵۷ متر اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: ظرفیت اشتغال نخستین واحد تولیدی مرغ مادر گوشتی این استان ۱۶ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰ فرصت شغلی غیرمستقیم است.

محمدتقی منوچهری افزود: اجرا این طرح یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید گوشت مرغ در استان بوشهر است و منجر به کاهش هزینه تولیدکنندگان خواهد شد.

وی ادامه داد: امید است با فعالیت این واحد تولیدی در کنار کشتارگاه مدرن مرغ در گناوه با همت بهره‌برداران و تولید کنندگان وضعیت تولید مرغ استان بیش از پیش بهبود یابد.

منوچهری افزود: در استان بوشهر اکنون ۲۱۷ واحد مرغ‌داری صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۸ هزار تن فعال است.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: این استان با برخورداری از شمار قابل توجهی واحدهای مرغ‌داری از لحاظ تولید مرغ در جایگاه پنجم تولید مرغ کشور است.

سعید زرین فر افزود: تا پیش از این تولیدکنندگان باید جوجه‌ یک روزه را از استان‌های شمالی بوشهر تامین می‌کردند که اکنون زمینه تولید آن در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره‌های تولید آبزیان، محصولات کشاورزی گلخانه‌ای و گوشت مرغ از اولویت استان بوشهر است.

منبع: