کلام ما، عصای معجزه گرِ ما
دکترعباس عاشوری نژاد
كدخبر: 128403
1400/03/25

هر چه قدر شرایط زندگی دشوارتر می شود، ضرورت مراقبت اندیشه، کلام و رفتار ما بیشتر می شود... و ما در روزگاری سخت دشوار زندگی می کنیم و تقریبا هر یک از ما به نوعی تعادل و آرامش خود را یا از دست داده ایم و یا در آستانه از دست دادن هستیم. شرایط نابسامان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی هر روز بیشتر از دیروز عرصه را بر ما تنگ کرده است. در این شرایط دشوار اگر بتوانیم بر کلام خود مراقبت کنیم و از این موهبت در هر جایی به هر شکلی استفاده نکنیم تا حدود قابل توجهی نه تنها از مشکلات و گرفتاری های ما کاسته می شود بلکه کلام سنجیده ما می تواند عصای معجزه گر ما در گذر و گذار از این روزگار سخت باشد. با هم کلامی در این باره بخوانیم:

" عیسی مسیح بر نفوذ کلام تاکید داشت: ((از سخنان خود عادل شمرده خواهی شد و سخن های تو بر تو حکم خواهد شد.)) و دیگر بار در کتاب مقدس می خوانیم که: ((زندگی و مرگ در قدرت زبان است.)) پس آدمی می‌تواند با یک حرکت عصای کلام خود، وضعیتی ناخوشایند را از میان بردارد. یعنی به جای اندوه، شادمانی و به جای بیماری، تندرستی و به جای تنگدستی، فراوانی بنشاند.

 مثلاً زنی نزدم آمد تا شفاعتی کنم که توانگر شود. در این دنیا دو دلار بیشتر نداشت. گفتم: ((ما به این دو دلار برکت می‌دهیم و می‌دانیم که تو صاحب کیف جادویی جان هستی که هرگز تهی نمی ماند. تا پول از آن بیرون آورده شود، در پناه لطف خدا و به گونه‌ای عالی، بی‌درنگ پر از پول می شود.می توانیم ببینیم که کیف تو ، از زیادی پول همیشه باد کرده است و پر است از دسته‌های بزرگ اسکناس و دسته چکهای رنگارنگ و سکه‌های طلا و ارزهای رایج!))

گفت:((احساس می‌کنم که از همین حالا کیفم پرپول و سنگین شده است.)) چنان ایمانی در دل او پدید آمد که یک دلار از دلار خود را نیز با شور و شوق به من داد جرات نکردم آن را بپذیرم. چون نباید او را تنگدست می دیدم. ضمناً می بایست تصویر فراوانی را به او القا می کردم. چندی نیز نگذشت که شش هزار دلار هدیه گرفت. ایمان دلاورانه و کلامی که به زبان آورد، خواسته اش را تحقق بخشید.

تاًکید بر کیف جادویی به راستی موثر است. چون با تصویر روشنی که در ذهن پدید می‌آورد، محال است کیف دستی یا کیف پول خود را پر پول نبینید.

 قوه تخیل نیروی است آفریننده همیشه باید واژه‌هایی را برگزید که در آن بارقه ای از تحقق آرزو باشد.

هرگز با تجسم تصویری تصنعی نسازید. بگذارید الهام برذهن هوشیارتان بتابد تا بتوانید مشیت الهی را به انجام برسانیدو (نگاه کنید به کتاب بازی زندگی، فصل مربوط به روح الهی).

عیسی مسیح گفت: ((و حق را خواهید شناخت و حق شما را آزاد خواهد کرد.)) این یعنی انسان باید حقیقت هر وضعیتی را که با آن رویارو می شود بداند. فقدان یا تنگنا حقیقت ندارد. آدمی عصای کلام خود را به حرکت در می آورد و بیابان شادمان خواهد شد و صحرا چون گل سرخ، شکوفا.

 تردید و خشم و اضطراب و ترس و نفرت، باخته‌های تن را پاره می کند و به سلسله اعصاب آسیب می رساند و سبب همه بیماری‌های و هرچه بلا و مصیبت است. تندرستی و شادمانی باید با مهار کردن کامل هرگونه خوی هیجانی به دست آید.

" اسکاول شین، فلورانس(1386): چهار اثر از فلورانس اسکاول شین، تهران: پیکان، 1386، صص105-106.

 

منبع: