انتقاد صریح جهانگیری از شورای نگهبان؛ بعد از تذکر رهبری هم جبرانی صورت نگرفت
معاون اول رییس جمهوری گفت: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.
كدخبر: 128436
1400/03/26

به گزارش «پیغام» به نقل از ایرنا؛ اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات بر اساس اندیشه امام خمینی(ره)، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است و تحقق این مهم در مشارکت حداکثری بوده و این امر منوط به این است که دستگاه‌های سیاستمدار و مجری به قانون اساسی تعهد و التزام داشته باشند و هم مردم و جریانات سیاسی نسبت به انتخابات مسئولیت و حساسیت داشته باشند و در انتخابات حضور همه جانبه داشته باشند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مکرر رهبری درباره انتخابات و مشارکت حداکثری اظهار کرد: در انتخابات اخیر ایشان با تعبیر خاصی درباره حضور مردم در انتخابات صحبت کردند و دو بار با این تعبیر اگر کسی نظام و رهبری را قبول ندارد به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنند، از این موضوع یاد کردند و این نشان دهنده جایگاه منحصر به فرد اقتدار ایران است.

جهانگیری اضافه کرد: هر کسی به آینده ایران و کشور فکر می‌کند حتماً باید به اقتدار ایران فکر کند و حتماً حضور در انتخابات در بالا بردن اقتدار ایران در منطقه و بین الملل بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت شورای نگهبان طوری عمل کند که در انتخابات پیش رو یک مشارکت حداکثری به وجود بیاورد و زمینه یک مشارکت حداکثری و رقابتی را فراهم کند که متاسفانه چنین نشد طوری که مقام معظم رهبری در عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها به خاطر برخی گزارش‌های غلط گفتند ظلم و جفا شده است.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید این موضوع را جبران می کرد که تاکنون جبران نشده است و الان با گلایه افراد و مردم روبرو هستیم. فکر می‌کنم گلایه‌ها را باید در این مقطع کنار گذاشته و به ایران، آینده کشور و جمهوری اسلامی فکر کنیم.

وی افزود: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و به نامزدی که فکر می‌کنیم می‌تواند در دفاع از جمهوریت نظام و حقوق حداکثری مردم و در گذر از مشکلات پیچیده‌ای که مردم با آن مواجه هستند و همچنین مشکلات منطقه و بین المللی برنامه جامع برای عبور دارد و با تشکیل تیم مناسب و دولت قوی می‌تواند کشور را از مشکلات عبور دهد، به او رای داده شود.

منبع: