هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان بوشهر
پیغام: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باد شدید و گرم و خشک، نسبت خیزش گرد و خاک و گرمازدگی در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی و اقدام) اعلام می‏‌شود.
كدخبر: 129061
1400/05/03

به گزارش «پیغام»؛ محمدرضا انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: از دوشنبه تا اواخر وقت چهارشنبه برای استان بوشهر و با شدت بیشتر در مناطق شمالی و مرکزی این استان خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال رخداد حریق در مناطق جنگلی واقع در ارتفاعات شمالی و شرقی این استان و احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش بینی می‎‏‌شود.

وی بیان کرد: با این وضعیت باید احتیاط لازم در فعالیت‌های کوهنوردی، عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره  و اتراق در مناطق مرتفع جنگلی و تقویت سازه‌های موقتی و تابلوهای تبلیغاتی انجام گیرد.

انصاری ادامه داد: بررسی و تحلیل آخرین الگوها و نقشه های هواشناسی نشان می‌دهد که طی روزهای دوشنبه  تا روز چهارشنبه  دمای هوا در این استان بوشهر روند افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در بخش‌هایی از شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان، دیلم و گناوه به آستانه ۵۰ درجه و یا فراتر  از آن افزایش یابد.

انصاری یادآور شد: در همین مدت دمای هوا در سایر بخش‌های استان بوشهر در محدوده ۴۲ تا ۴۶ درجه پیش بینی می‌شود.
 
وی اظهار داشت: به سبب افزایش گرمای هوا نیاز است تمهیدات لازم برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده شود و هم استانی‌ها نیز برای جلوگیری از گرمازدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

منبع: