نیازمندان خون در انتظار مهر اهدا کنندگان بوشهری
پیغام: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به ناکافی بودن ذخایر خون استان، از مردم برای تامین نیاز بیماران درخواست کمک کرد.
كدخبر: 129131
1400/05/07

به گزارش «پیغام»؛ دکتر نرگس عبیدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، بیان کرد: میزان ذخایر خونی استان مناسب نیست و به همراهی اهداکنندگان از همه گروه‌های خونی برای تامین نیاز بیماران احتیاج داریم.

وی از کسانی که توانایی اهداء دارند دعوت کرد بخشی از خون زندگی‌بخش خود را اهدا کنند تا بیماری بدون خون نماند.

آخرین گزارش سازمان انتقال خون کشور که  سه‌شنبه ۵ مرداد نشان می‌دهد استان‌های بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای فوری خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در این باره گفت پس از انتشار این گزارش و دعوت از مردم دیروز تعدادی از هم‌استانی‌ها به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، اما این تعداد کافی نیست و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم.

برای اطلاع از شرایط اهداء می‌توانید به درگاه سازمان انتقال خون به نشانی www.IBTO.ir و برای نوبت‌گیری اهدای خون می‌توانید به https://nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنید.

هر فردی که بین ۱۸ تا ۶۰ سال داشته باشد به شرط داشتن تندرستی و توانایی لازم، می‌تواند اهدا کننده باشد. سلامتی افراد هنگام ورود به پایگاه انتقال خون با اندازه‌گیری نبض، فشار خون و درجه حرارت بدن و پرسیدن سوال‌هایی بررسی می‌شود.

هر فرد، سه ماه یک بار می‌تواند خون اهدا کند و هر اهدا کننده می‌تواند به نجات زندگی سه نفر کمک کند، زیرا سه فرآورده از خون اهدایی او تهیه می‌شود.

منبع: