رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر :
طرح پاکسازی و لایروبی معابری شهری در بوشهر اجرا شد
پیغام: رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: طرح پاکسازی و لایروبی معابری شهری در نقاط مختلف این شهر اجرا شد.
كدخبر: 131180
1400/06/31

به گزارش«پیغام»؛ الله یار گرشاسبی گفت: برای  پیشگیری از هرگونه آب‌گرفتگی احتمالی طرح پاکسازی و لایروبی معابر شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس، از ابتدای هفته با همکاری ۲۰ نفر از کارکنان این سازمان و با استفاده از تجهیزات لایروب کار پاکسازی و آزادسازی معابر از پسماند‌های خانگی آغاز شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: در اجرای این طرح شستشوی معابر، پاکسازی و نخاله برداری معابر، لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و تخلیه و شستشوی مخازن زباله‌ها انجام گرفت.

گرشاسبی عنوان کرد: این سازمان از زمان شیوع ویروس کرونا، روزانه ضدعفونی کردن تمامی معابر، تاسیسات و مبلمان شهری را انجام می‌دهد.

وی  گفت: اگر چه بسیاری از شهروندان در زمینه بسته بندی صحیح و اصولی پسماندها و بازیافت آن‌ها با شهرداری همراهی می‌کنند، اما در پاره‌ای از مواقع، رعایت نکردن نظافت از سوی تعداد محدودی از شهروندان سبب آب‌گرفتگی کانال‌ها و معابر شهری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: گرفتگی کانال‌های آب‌های سطحی نه تنها سبب آب‌گرفتگی در زمان بارندگی می‌شود بلکه با انتشار بوی نامطبوع در فصول گرم سال و ایجاد فضایی برای تکثیر حشرات، به انتشار عوامل مولد بیماری کمک می‌کند.

گرشاسبی، از شهروندانی که با رهاسازی پسماند‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی در کانال‌های آب‌های سطحی، سبب آب‌گرفتگی و ایجاد بوی نامطبوع می‌شوند، خواست مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

منبع: