فراخوان سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور منتشر شد
پیغام: سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور – جایزه مستقل - غزل فراخوان داد.
كدخبر: 131183
1400/06/31

به گزارش «پیغام»؛ دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در این باره گفت: این دوره نیز به‌مانند دو دوره قبل در بخش‌های غزل‌های ارسالی (حداقل 3 و حداکثر 5 اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ‌شده (کتاب بایستی در یکی از سال‌های 1399 یا 1400 چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقالات و پژوهش‌ها صرفاً بایستی در خصوص غزل باشد) برگزار می‌شود.

حسن فرهادی افزود: غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران محترم برای حضور در این جایزه بایستی نخست در سایت جایزه به نشانی www.hjpa.ir ثبت نام کرده، سپس مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ملی به نشانی: استان بوشهر، بندر گناوه، صندوق پستی: 75318352 ارسال کنند. همچنین متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 09025670071 تماس برقرار کنند.

طبق فراخوان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور مقررات و شرایط ثبت نام در این جایزه به این شرح است: ۱) حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی 30 سال است. ۲) بخش‌های کتاب و پژوهش شرایط سنی ندارد. ۳) بیش از نیمی از شعرهای کتاب‌های ارسالی در بخش مجموعه اشعار بایستی در قالب غزل سروده شده باشد. ۴) همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت، بارگذاری کنند. ۵) افراد متقاضی در بخش مجموعه‌غزل بایستی مجموعه اشعار خود را اعم از جلد، صفحه شناسنامه و اشعار کتاب را در وبسایت www.hjpa.ir بارگذاری کنند. فایل ارسالی با فرمت PDF باشد. یادآوری می‌شود، افراد متقاضی در این بخش، بایستی ۵ نسخه از کتاب خود را نیز به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

به گفته دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، آخرین مهلت ارسال اثر به این جایزه پنجشنبه 29 آبان‌ماه ۱۴۰۰ است. دسته‌بندی و ارسال آثار برای داوران نیز 29 و 30 آبان‌ماه صورت می‌گیرد. سپس آثار رسیپده به دبیرخانه در بازه زمانی 1 تا 30 آذرماه سال جاری مورد داوری قرار می‌گیرند.

فرهادی ادامه داد: محمدرضا روزبه، کبری موسوی قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی داوری بخش پژوهش این دوره از جایزه را عهده‌دار هستند.

همچنین وی تصریح کرد: مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد داوری و بررسی قرار می‌دهند.

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در پایان یادآور شد: برگزیدگان این دوره یکم دی‌ماه معرفی خواهند شد. همچنین آیین پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید و غزلسرای جنوبی در زادگاه وی با تجلیل از برگزیدگان این دوره برگزار می‌شود.

 

 

منبع: