استاندار بوشهر: خانواده ها موزش و پرورش را در زمینه آموزش حضوری همراهی کنند
پیغام: با حضور استاندار و مسئولان آموزش و پرورش و دیگر مدیران اجرایی با نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید 244 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در بیش از 2 هزار مدرسه و 10 هزار کلاس درس فعالیت خود را آغاز کردند.
كدخبر: 131222
1400/07/03

پیغام: با حضور استاندار و مسئولان آموزش و پرورش و دیگر مدیران اجرایی با نواخته شدن زنگ سال تحصیلی جدید 244 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در بیش از 2 هزار مدرسه و 10 هزار کلاس درس فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش «پیغام» به نقل ازروابط عمومی استانداری بوشهر، استاندار بوشهر در آیین نواختن زنگ مهر در دبیرستان دخترانه ام‌ابیهای بوشهر اظهار داشت: با تلاش آموزش و پرورش در شرایط کرونایی روند آموزش دانش‌آموزان تعطیل نشد ولی به هیچ وجه آموزش‌در بستر فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش‌های حضوری شود چراکه این آموزش‌ها آسیب‌های مختلفی در عرصه تعلیم و تربیت، حوزه اجتماعی، عاطفی و دیگر عرصه‌ها به جامعه و خانواده وارد کرده است.

عبدالکریم گراوند افزود: شخصیت بچه‌ها با حضور در مدرسه شکل می‌گیرد و این تعطیلی و نشستن در خانه ضربه‌ بزرگی را به دانش آموزان وارد کرد که انتظار می‌رود با بهبود شرایط و همراهی خانواده‌ها امکان آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری فراهم شود.

وی با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا در استان ادامه داد: اکنون 64.4 درصد جمعیت بالای 18 سال یک نوبت و 34 درصد نیز هر 2 نوبت واکسن خود را دریافت کرده و این استان از این نظر جزو استان‌های پیشرو است.

استاندار بوشهر گفت: هرچند این استان به سمت زرد با خطر متوسط کرونایی در حال حرکت است اما به هیچ عنوان عادی انگاری نباید صورت گیرد چون هرگونه سهل انگاری در این زمینه استان بوشهر و کشور را به سمت پیک ششم که هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت واکسیناسیون اضافه کرد: مردم به تبلیغات سوء برخی از افراد در زمینه واکسن توجه نکنند و بنا به گفته پزشکان نخستین واکسن بهترین واکسن خواهد بود به همین دلیل باید از فضای ایجاد شده در این زمینه استقبال و با تزریق واکسن زمینه ایمن سازی جامعه را فراهم کنند.

استاندار بوشهر از خانواده ها خواست آموزش و پرورش را در زمینه آموزش حضوری همراهی کنند چون ادامه روند تعطیلی مدرسه‌ها به ضرر دانش آموزان است.

گراوند با قدردانی از تلاش کادر سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در عرصه مقابله با کرونا و تزریق واکسن خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از ورود به پیک ششم کرونا و ایمن شدن جامعه از بیماری کرونا، تزریق واکسن برای همه جامعه هدف ضروری است.

منبع: