زنجیره مرغ در استان بوشهر تکمیل می‌شود
پیغام: مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش ظرفیت تولید خوراک طیور خبر داد و گفت: زنجیره مرغ در استان بوشهر تکمیل می‌شود.
كدخبر: 131224
1400/07/03

به گزارش «پیغام»؛ مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با مهر ظهار داشت: استان بوشهر در زمینه تولید طیور از جمله مرغ دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و تلاش شده تا با تکمیل زنجیره تولید در این حوزه شاهد افزایش کمیت و کیفیت تولید باشیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید خوراک طیور در بندر ریگ شهرستان گناوه بیان کرد: این واحد با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی ساخته می‌شود که دارای ظرفیت تولید ۲۴ هزار تن بوده و زمینه اشتغال ۳۰ نفر را فراهم می‌کند.

تکمیل زنجیره طیور

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: این واحد در راستای تکمیل زنجیره طیور در استان بوشهر اجرایی شده است که تکمیل و بهره‌برداری از این واحد نقش مهمی در عرصه تولید خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمبود خوراک طیور یکی از مسائل اساسی در این حوزه است ادامه داد: بهبود کیفیت تولید خوراک، کاهش ضریب تبدیل و استفاده از خوراک پلت‌شده از مزایای اجرای این طرح است.

بهبود کیفیت تولید

قلی‌پور تاکید کرد: استفاده از دان پلت مزایای بالایی دارد که از جمله می‌توان به صرفه جویی در مصرف خوراک، کم شدن بیماری در طیور و افزایش سرعت هضم اشاره کرد.

وی گفت: تا پیش از این میزان تولید خوراک طیور در استان بوشهر ۴۲ هزار تن بود که با این کارخانه میزان تولید به ۶۶ هزار تن افزایش خواهد یافت.

منبع: