سیمان بوشهر زیر ذره بین کارگروه رصد
پیغام: معاون سازمان صمت بوشهراز تشکیل کارگروه رصد سیمان در استان خبر داد وتاکید کرد: همه فعالان صنعت سیمان مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت اسناد خرید دریافتی و ثبت اطلاعات فروش در این سامانه هستند.
كدخبر: 131237
1400/07/04

به گزارش «پیغام»؛ ابوالقاسم محمدزاده اظهار داشت: مصرف کنندگان سیمان به سه بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملان فروش تقسیم می‌شوند که تاکنون بیشتر مصرف کنندگان سیمان، کد بورسی دریافت کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: همه کارخانه‌های تولید سیمان، واحدهای صنفی عمده فروش سیمان و مصالح ساختمانی‌، موظفند فرآیندهای تولید و فروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند ولی برای واحدهای خرده فروشی سیمان تنها تایید یا رد اسناد خرید دریافتی در سامانه کافی است و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نیست.

  

محمدزاده با بیان اینکه برای تعدیل قیمت سیمان به صورت کلان موفقیت‌‏های خوبی حاصل شده است، افزود: فعالان حوزه تولید سیمان در استان‌ باید بیشتر از این پای کار بیایند و تولیدسیمان به صورت ویژه مورد توجه و رصد قرار گیرد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با پایش بازار تولید و عرضه سیمان در کشور به دنبال ساماندهی و تنظیم شبکه‌های توزیع سیمان در کشور است که با مجموعه اقدام‎‌های وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان در یک ماه اخیر قیمت این محصول به صورت محسوس کاهش یافته است.

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهر ادامه داد: شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب در بازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده و سیمان در زمان حاضر به قیمتی رسیده است که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

محمدزاده با اشاره به تولید روزانه ۱۰هزار تن سیمان در سه کارخانه ساروج کنگان، مُند دشتی و دشتستان، بیان کرد: این کارخانه‌ها موظف به ثبت آمار تولید روزانه خود در سامانه جامع تجارت هستند که آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

وی افزود: نشست‌‎های کارگروه رصد سیمان به صورت هفتگی برای برنامه‌ریزی، پایش تولید، الزام تولیدکنندگان، اتحادیه‌های صنفی و شاغلان صنفی در بخش سیمان به منظور ثبت آمار تولید و ثبت اطلاعات فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت برگزار می‌شود.

 

 

منبع: