استاندار سابق بوشهر:
جز برای خدمت به مردم از بوشهر خارج نشدم/ اجازه ندادیم یک ریال عوارض آلایندگی از استان خارج شود
پیغام: آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید بوشهر صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، آیت االله صفایی بوشهر امام جمعه بوشهر و دیگر مسئولان استانی در بوشهر برگزار شد.
كدخبر: 131250
1400/07/04

پیغام: آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید بوشهر صبح امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، آیت االله صفایی بوشهر امام جمعه بوشهر و دیگر  مسئولان  استانی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش «پیغام»؛ استاندار سابق بوشهر در این آیین ضمن قدردانی از مردم بوشهر از مهمان نوازیشان و با گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز که استان بوشهر را تحویل می دهم سر بر آستانش تعظیم می کنم که زمانی استان را ترک می کنم که این چنین فضایی در استان بوجود آمده چرا که بوشهر استانی کم‌حاشیه، استان کار و تلاش است.

وی در ادامه افزود: در زمان حضور بنده  در استانداری بوشهر  کشور در دو شرایط بسیار سخت تحریم های ظاللمانه  و شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و زندگی مردم و اقتصاد کشور را تحت ثاثیر قرار داد اما با همه این شرایط در استان کارهای خوبی صورت گرفت.

 گراوند با بیان این که نگاه من برگرفته از کلام امام بود که فرمود استانداران باید مایه آرامش استان باشند و این را همواره سرلوحه کار خود می دانم، بیان داشت: در همین زمینه، از زمان حضور بنده در استان بوشهر تلاش کردم لحظه به لحظه عمرم را وقت کار کنم  و اگر حرفی از من زده شود به خاطر عمران و آبادی استان از آنها گذر کنم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران مسئولیت ام در استان نقدهای بسیاری صورت گرفت،بنده معتقدم نقدهای منصفانه بسیار مهم و راهگشا است و آنها را سرلوحه کاری خود قرار دادم و امیدوارم قلم‌بدستان به این امر مهم توجه داشته باشند و به مسئولان کمک کنند.

 استاندار سابق بوشهر بیان داشت: در دورانی که در بوشهر مشغول فعالیت بودم حدود 106 ملاقات با اعضای هیات دولت و 417 جلسه با معاونان وزرا و و مدیران عامل بانکها و دو جلسه با رئیس مجلس برای توسعه استان بوشهر داشتم .

به گفته وی، امروز که از بوشهر می روم اجازه ندادم یک ریال از آلایندگی ها از بوشهر خارج شود و خود را مکلف می دانستم که به عنوان نماینده مردم مدافع حقوق آنها باشم و به وعده خود عمل کردم.چون معتقدم آنچه خمیر مایه انقلاب است باید رعایت شود.

وی با بیان این که در دوران خدمت اش در استان به الویت ها پرداخته است، گفت: با توجه به این که 90 درصد آب استان از بیرون تامین می شود برای حل این مشکل آب شیرین کن هایی را در استان ایجاد کردیم که این میزان وابستگی با توسعه آب شیرین‌کن‌ها 30 درصد کاهش خواهد یافت.

گراوند با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب استان بوشهر طرح اجرا کردیم، تاکید کرد: سد باغان و دشت پلنگ در دست اجرا است.

استاندار سابق بوشهر اضافه کرد: مبلغ 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل استخر شهرستان تنگستان در خردادماه درخواست داده بودیم که 3 روز پیش این اعتبار تامین شد.

وی با بیان این که دراین شرایط سخت صورت خود را با سیلی سرخ کردیم، گفت: دستور 60 میلیارد تومان برای آب و برق  دو جزیره استان( خارک و فارسی ) داده بودیم که با توجه به شرایط کرونایی که در کشور پیش آمد و بخشی از بودجه کشور برای مبارزه با این ویروس اختصاص داده شد، نتوانسیتم این مبلغ را جذب کنیم.

گراوند با بیان این که به عدالت در خدمت رسانی به مردم معتقد بودم گفت: در همین راستا بیش از هزار واحد مسکونی در یک سال برای محرومین  ساخته شد و تحویل دادیم.

وی با بیان این که بوشهر دروازه تجارت است، افزود: با توجه به محدودیت های بندری که وجود داشت توانستیم اسکله نگین را در بوشهر احداث کنیم و با لایروبی اسکله بندر برای اولین بار در تاریخ بوشهر کشتی 31 هزار تنی در این اسکله پهلو گرفت.

استاندار سابق بوشهر به اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: به گردشگری به عنوان ظرفیت های ویژه در استان توجه شد و حدود 67 واحد بومگردی در استان اجرا گردید که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان بوشهر اجازه نداد در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد.

گراوند یادآور شد: در حوزه ورزش هر ۱۸ روز یک طرح افتتاح کردیم به طوری که از ۱۰ خوابگاه ورزشی موجود در استان بوشهر ۵ مورد در مدت مسئولیت من ساخته شده است.

وی بیان داشت: در 4 سال دوران خدمت تمام وقتم را در بوشهر صرف کردم و هیچ وقت جز برای خدمت به مردم از بوشهر خارج نشدم به غیر از دو بار برای عمل جراحی مرخصی نگرفتم.

گفتنی است؛ عبدالکریم گراوند که از مهر ۱۳۹۶ به عنوان استاندار بوشهر فعالیت می‌کرد امروز جای خود را به احمد محمدی‌زاده داد.

منبع: