مهلت 40 روزه مجلس به رییس جمهور برای معرفی وزیر آموزش و پروش
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و مشکلات حاکم بر آموزش و پرورش رییس جمهور هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.
كدخبر: 131689
1400/07/28

به گزارش «پیغام»؛ غلامعلی کوهساری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۵ قانون اساسی بیان کرد: براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی رییس جمهور سه ماه فرصت دارد تا یک وزارتخانه را با سرپرست اداره کرده و در این مدت وزیر مربوطه را به مجلس معرفی کند.

وی افزود : امروز حدود ۵۰ روز از انتصاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش می گذرد و براساس قانون 40 روز فرصت باقی است و این حق رییس جمهور است که از این فرصت استفاده کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی اظهارکرد: براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی رییس جمهور ۹۰ روز بعد از انتصاب سرپرست فرصت معرفی وزیر را دارد و اکنون حدود ۴۰ روز دیگر فرصت باقی است.

محمدباقر قالیباف افزود :  بنده به صورت حضوری با رییس جمهور صحبت کردم و ایشان این دغدغه را دارند و پیگیر هستند خوشبختانه سرپرست وزارتخانه هم به صورت فعالانه در حال پیگیری موضوعات است.

همچنین تعداد زیادی از نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس جهت اصلاح برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان  ثبت نام کرده بودند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس در این راستا گفت: تعداد زیادی از این پیشنهادات با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است.

در ادامه محمدباقر قالیباف رییس مجلس تاکید کرد: پیشنهادات اگر مغایرتی با قانون اساسی داشته باشد قابل طرح نیست، اگر نمایندگان بخواهند گروه دیگری را به این لایحه اضافه کنند امکان پذیر نیست، هدف این لایحه رتبه بندی معلمان است.

منبع: