آغاز عملیات پاکسازی لکه‌های نفتی در گناوه +عکس
پیغام: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه از آغاز عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی در بخشی از راضی یکی از روستاهای شهرستان گناوه خبر داد.
كدخبر: 133190
1400/08/30

به گزارش «پیغام»؛ کامبیز عبدالهی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات جمع‌آوری لکه‌های نفتی در بخشی از راضی یکی از روستاهای شهرستان گناوه خبر داد و اظهار داشت: پس از بارندگی‌های اخیر بخشی از اراضی محدوده روستاهای بخش مرکزی این شهرستان به مواد نفتی آلوده شده بود که به محض اطلاع از منطقه مورد نظر بازدید به عمل آمد و پیگیری‌های لازم برای جمع آوری و پاکسازی آن با شرکت نفت و گاز گچساران بصورت تلفنی و نامه‌نگاری انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: شکستگی به میزان خیلی کوچک یکی از لوله‌های نفت در پنجم آبان ماه جاری و کلمس گذاری آن که در یک روز بعد انجام شده بود، با توجه به نشتی آن و بارندگی اخیر باعث شده بود که لکه‌های نفتی به اراضی پایین دست این منطقه سرازیر شود.

  

وی گفت: در مرحله اول پاکسازی این منطقه، لکه‌های نفتی روی سطح آب توسط شرکت نفت وگاز گچساران بوسیله دستگاه‌های مکنده جمع‌آوری و به مخازن نفتی حوزه استحفاظی ریخته می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه افزود: پس از جمع‌آوری لکه‌های نفتی از سطح آب مانده از بارندگی، مواد نفوذ کننده در خاک نیز به منطقه تلمبه خانه نفتی گوره انتقال داده خواهد شد.

  

  

  

 

منبع: