قاضی دشتستانی برای شکارچی متخلف حکم سبز داد
پیغام: رئیس اداره امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: قاضی دشتستانی برای شکارچی متخلف به جای زندان، حکم به فعالیت و مطالعه در حوزه محیط زیست داد.
كدخبر: 133207
1400/09/04

به گزارش «پیغام»، سیروس کرمی رئیس اداره امور حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد:  محمدحسن زیرایی دادرس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دشتستان برای متخلفی که ۲ قطعه تیهو (یک نر-یک ماده) را شکار کرده بود، حکم سبز صادر کرد.

وی افزود: این قاضی حکم تعزیری ۶ ماه حبس متخلف را با توجه به پشیمانی متهم و طبق اجازه ماده ۶۴ و تبصره آن از قانون مجازات اسلامی  به مجازات جایگزین تبدیل کرد به طوری که این متهم به جای زندان رفتن باید ۶ ماه با یکی از سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان یا اداره محیط زیست شهرستان دشتستان برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و شکار فعالیت تبلیغی انجام دهد و کتاب نهضت حفظ محیط زیست را که شامل بیانات رهبر انقلاب است بخواند و در امتحانی که اجرای احکام کیفری از او می‌گیرند، نمره قبولی بگیرد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: امسال، صدور احکام سبز در مراجع قضائی شهرستان دشتستان گسترش یافته و این رویه در شهرستان الگو شده است.

کرمی گفت: امیدوارم با توجه به سیاست‌های حبس-زدایی قوه قضائیه، صدور احکام سبز در استان بوشهر نیز تبدیل به رویه قضائی شود.

منبع: