افتتاح مرکز تخصصی تیمار و نگهداری وحوش در منطقه حله بوشهر+عکس
پیغام: نخستین مرکز تخصصی تیمار و نگهداری پستانداران و پرندگان به منظور درمان سریع و اصولی حیات وحش در منطقه حفاظت شده حله استان بوشهر روز پنجشنبه در آیینی افتتاح شد.
كدخبر: 133211
1400/09/04

به گزارش «پیغام»؛ فرهاد قلی نژاد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تیمار و نگهداری حیات وحش استان بوشهر که با حضور مدیر عامل‌ پتروشیمی مروارید و جمعی از محیط بانان‌ و مدیران محیط زیست استان بوشهر افتتاح شد کل محدوده استان بوشهر را پوشش خواهد داد.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد این قرنطینه، تیمار داری و کمک به درمان حیات وحش مصدوم در محدوده استان بوشهر و در راستای اقدام‌های صورت گرفته به منظور افزایش شانس بقا برای حیوانات صورت گرفته است. 

قلی‌نژاد ادامه داد: این مرکز قرنطینه با مشارکت شرکت پتروشیمی مروارید و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت ساخته شده است.

وی یادآور شد: ایجاد و تجهیز نقاهتگاه مرکزی استان بوشهر و تهیه یک دستگاه آمبولانس مخصوص انتقال و درمان حیات وحش از جمله  اقدام‌های انجام شده در این راستا است.

  

منطقه حفاظت شده حله به وسعت ۴۴ هزار و ۷۸۳ هکتار، در ساحل خلیج فارس و به فاصله ۱۰ کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد. گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهور در این منطقه دیده می‌شوند. پستانداران این منطقه گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی، پرندگان آن درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری است.

 

منبع: