سنگ قبر نو و دست دوم چند؟
این فروشنده سنگ قبر که در حوالی بهشت زهرا تهران، در جاده باقر شهر به کهریزک مغازه دارد، موضوع فروش سنگ قبر‌های دست دوم را تایید می‌کند و می‌گوید که سنگ قبر دست دوم وجود دارد، اما کیفیت دلخواه شما را ندارد. چرا که از عمرشان گذشته و خیلی دوام نمی‌آورد.
كدخبر: 137192
1400/11/24

پیغام: سنگ مرمر، سنگ هرات، سنگ نانو، سنگ گرانیت برزیلی، گرانیت نطنز، گرانیت تویسرکان، گرانیت سیمین، سنگ شبق، سنگ ازنا، سرامیکی و کریستال مهم‌ترین سنگ‌هایی هستند که معمولا برای قبور مورد استفاده قرار می‌گیرند. سنگ‌هایی که تا همین چند سال پیش حرفی از قیمت کهکشانی آن‌ها نبود. اما حالا چند ماهی است که موضوع افزایش قیمت آن‌ها نقل محافل شده است.

به گزارش «پیغام» به نقل از فرارو، قیمت سنگ‌ها متفاوت است و بیشتر بستگی به مقاومت، زیبایی و شفافیت آن‌ها دارد؛ بنابراین به همان میزان که مقاومت سنگ دربرابر سرما و گرما بالاتر، رگه‌های کمتر و سطح براق‌تری داشته‌باشد از مقاومت بالاتری  برخوردار است وقیمت بیشتری دارد. سنگ‌های مرمر معمولا چنین ویژگی‌هایی را دارند و در رنگ بندی صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه‌ای و سفید یافت می‌شوند.

بررسی آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های خرید و فروش آنلاین نشان می‌دهد که قیمت سنگ‌های مرمر بسته به رگه‌های کمتر و سطح براق‌تر آن ها، از ۱۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و گاه به ۲۹۰ میلیون تومان هم می‌رسد. اما سنگ‌های مرمر رنگ سبز پرطرفدارتر و مقام‌تر هستند و به همین دلیل از باقی سنگ‌های مرمر گران‌تر فروخته می‌شوند.

سنگ هرات افغانستان و ازنا نیز سنگ‌هایی گران به شمار می‌روند. به شکلی که در حال حاضر فروشندگان سنگ هرات از ۱۲ میلیون و در برخی موارد قیمت‌های اعلامی آن‌ها به ۴۵ میلیون تومان هم رسیده است. سنگ ازنا نیز از ۱۰ میلیون تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

پس از این سنگ ها، گرانیت برزیلی در ردیف سنگ‌های گران قیمت قرار دارد. فروشندگان سنگ قبر برزیلی از ۱۵ میلیون تومان قیمت می‌دهند و برخی با تعریف و تمجید رقم بسیار عجیب ۶۵ میلیون تومان را اعلام می‌کنند.

کدام سنگ قبر‌ها قیمت کمتری دارند؟

سنگ‌های ایرانی همچون گرانیت نطنز و اصفهان، گرانیت تویسرکان و گرانیت سیمین قیمت منصفانه تری دارند. مثلا گرانیت اصفهان و سیمین که طرفدار بیشتری دارند قیمت شان از ۶ میلیون تومان آغاز می‌شود و در سقف قیمتی به ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسند.

سنگ گرانیت نظنز نیز بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. سنگ‌های نانو نیز قیمت شان از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و در نهایت به ۲۸ میلیون تومان هم می‌رسد.

اما احتمالا ارزان‌ترین سنگ قبر، سنگ قبر سرامیکی است. قیمت این نوع از سنگ قبر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در نهایت به ۴ میلیون تومان می رسد. اما این نوع از سنگ قبر یک مشکل بزرگ دارد. دربرابر سرما و گرما مقاوم نیست و احتمالا فرد باید سنگ قبر را پس از یک یا دو سال تعویض کند.

سنگ قبر دست دوم چند؟

چند ماهی است که موضوع فروش سنگ قبر‌های دست دوم سر زبان‌ها افتاده است. به ده نفر از آگهی دهندگان فروش سنگ قبر وارد گفتگو می‌شویم، تا سراغ سنگ قبر‌های دست دوم را از آن‌ها بگیریم. اما تنها یکی از آن‌ها موضوع را تایید می‌کند.

این فروشنده سنگ قبر که در حوالی بهشت زهرا تهران، در جاده باقر شهر به کهریزک مغازه دارد، موضوع فروش سنگ قبر‌های دست دوم را تایید می‌کند و می‌گوید که سنگ قبر دست دوم وجود دارد، اما کیفیت دلخواه شما را ندارد. چرا که از عمرشان گذشته و خیلی دوام نمی‌آورد.

او می‌گوید که دو سنگ قبر دست دوم دارد و آن‌ها را ۲ تا ۳ میلیون تومان به فروش می‌رساند، بعد هم اشاره می‌کند که دست دوم ها چند دوام ندارند بیش از این ها هم قیمت ندارند. او پیشنهاد می‌کند که اگر اصرار بر خرید سنگ قبر دست دوم داریم، باید چند روزی به او زمان بدهیم تا سنگ را ساب بدهد و شفاف‌تر شود.

از او می‌پرسم که این سنگ‌ها قبر‌های دست دوم از کجا می‌آید. از خارج کشور وارد می‌شود یا مال کشور خودمان است؟ او پاسخ می‌دهد که مال ایران است. از بیرون خریداری می‌شود. یعنی آن‌ها یی که می‌خواهند سنگ قبر تعویض کنند، معمولا سنگ قدیمی آن را به ما می‌فروشند و مبلغ اضافه‌تر سنگ قبر جدید را پرداخت می‌کنند.

شرایط سنگ قبر اقساطی!

از این فروشنده سنگ قبر می‌پرسم، شرایط فروش اقساطی هم دارند یا خیر. می‌گوید به آن معنای بانکی نداریم، اما اگر طرف سنگ قبر را برای بهشت زهرا و تهران بخواهید و چک داشته باشید به شکل اقساطی هم می‌فروشیم.

از او می پرسم یعنی با چه شرایطی اقساطی می‌دهید. فروشنده پاسخ می‌دهد: شما همین سنگ قبر دست دوم سه تومانی را چقدر می‌توانید نقدی پرداخت کنید. می‌گویم من یک میلیون و پانصد هزار تومان. بعد می‌گوید اگر چک دارید باقیمانده را یک ماهه پرداخت کنید.

بعد می‌گویم که شرایط اقساطی فقط یک ماه!

می‌گوید نه این سنگ که قیمت بالایی ندارد. اگر سنگ گران قیمتی در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان باشد. نصف ارزش سنگ را نقدی می‌گیریم و باقیمانده را در سه چک یک یا دو ماهه.

منبع: