زباله بوشهری ها به صورت هوشمند جمع آوری می شود!
لایحه انتقال حساب‌های درآمدی شهرداری به پست بانک و طرح تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ و مقصد از مهم‌ترین لوایح رسیده به شورای شهر بوشهر در هفته جاری بود.
كدخبر: 146084
1401/04/02

به گزارش «پیغام» به نقل از فارس؛ جلسه علنی شورای شهر بوشهر با حضور حجت الاسلام طاهری، مدیرکل سازمان تبلیغات استان بوشهر و حسین حیدری شهردار بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: روحانی در مساجد، نباید صرفاً برای اقامه نماز جماعت باشد و باید مجموعه فعالیت‌هایی را برای طیف‌های مختلف افراد در محل ارائه کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان بوشهر با بیان اینکه روحانی باید در محل، برای کودک و نوجوان و حل مشکلات خانوادگی محله برنامه داشته باشد افزود: لازم است روحانی، معضلات محل را شناسایی و با دستکاه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

وی عنوان کرد: نیازمند برخورداری از روحانیونی هستیم که محدود به خواندن دروس حوزوی نباشد بلکه توانمندی کارآفرینی و نقش آفرینی در همه ابعاد را داشته باشد.

ایمان زندی نیا از اعضای شورای شهر بوشهر گفت: حلقه مفقوده ما در مدیریت شهری، عدم نگاه به محلات با رویکرد مسجد محوری است.

وی افزود: با کمک کمیسیون فرهنگی و افرادی از بیرون، یک ساختار را درون شهرداری برای ارتباط با محلات با رویکرد مسجد محوری با نام شورای فرهنگی اجتماعی محلات ذیل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر طراحی کرده‌ایم که ساختار این طرح، از امام جماعت آن محل شروع می‌شود.

زندی نیا ادامه داد: در اعتبارات، یک ردیف محله محوری داریم که می‌تواند به ما کمک کند.

حسین حیدری شهردار بوشهر در این خصوص گفت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، پل ارتباطی خوبی برای دستگاه‌های فرهنگی در سطح شهر است و من در جلسه شورای اداری شهرستان بوشهر اعلام کردم که اگر دستگاه‌های فرهنگی و حتی غیر فرهنگی، با سازمان فرهنگی حتی با درصد کم هم ارتباط برقرار کنند می‌توانیم تحولات چشمگیری در سطح بوشهر برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

حیدری افزود: ما نباید فقط در حرف بلکه با عمل نشان دهیم انقلابی هستیم و باید آموزه‌های دینی را در سیاست ببینیم تا دچار عوام فریبی نشویم.

بررسی لوایح رسیده به شورای شهر

لایحه انتقال حساب‌های درآمدی شهرداری به پست بانک و طرح تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ و مقصد از مهم‌ترین لوایح رسیده به شورای شهر بودند.

لایحه اول با تأکید جعفر پورکبگانی رئیس شورای شهر بوشهر مبنی بر اینکه این لایحه باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا در صورت کارشکنی بانک، به اجرا گذاشته شود، در صحن شورا تصویب شد.

طرح تفکیک پسماند خشک از مبدأ و مقصد هم که قرار است به سه شیوه‌ی جمع آوری درب منازل، تحویل به غرفه‌های مستقر در خیابان و یا تماس با سامانه ۱۳۷ انجام پذیرد نیز به تصویب شورای شهر بوشهر رسید.

ادامه جلسه به صورت غیر علنی برگزار شد.

منبع: