امام جمعه بوشهر: بحران تاریخی آب استان بوشهر به صورت ریشه‌ای حل شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسهیل آبرسانی به روستاهای استان گفت: بحران تاریخی آب استان بوشهر به صورت ریشه‌ای حل شود.
كدخبر: 146089
1401/04/03

به گزارش «پیغام»به نقل از مهر؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه ربا انسان را دچار مشکلات فراوانی می‌کند اظهار داشت: رباخوار در روز قیامت مثل انسان‌های دیوانه محشور می‌شود و هیچ چیز را درک نمی‌کند چون گناه بزرگی را مرتکب شده است.

وی با اشاره به اینکه پول ربا به جای حل مسئله مسئله‌ساز می‌شود اضافه کرد: رباخوار دنیا و آخرت خود را آتش می‌زند. یکی از گناهان کبیره اقتصادی رباخواری است و باید در نظام اسلامی با این افراد شدیداً برخورد شود و این افراد نباید در صحنه جامعه حضور داشته باشند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: گاهی در وام‌ها و سپرده‌ها از بانک پولی اضافه دریافت می‌شود، چون کسی که وام می‌گیرد و رئیس بانک در قالب عقد قرارداد اسلامی اطلاع دارند که چه کاری با پول انجام می‌شود، آن ایرادی ندارد.

وی تصریح کرد: برای سیستم بانکداری اسلامی باید آن فردی که در بانک است و فردی که پول می‌گیرد باید از آن عقود مطلع باشند و توصیه می‌کنم به سیستم بانکداری ایران که این همه کارمزد و اضافات از مردم گرفتن صحیح نیست. هرچند مشکل شرعی نداشته باشد ولی وام‌ها باید در خدمت مردم و تسهیل حوزه کارآفرینی باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تاکید کرد: فردی که وام می‌گیرد و فردی که وام می‌گیرد باید ضوابطی که باعث می‌شود این وام گرفتن یا سپرده‌گذاری مشکل شرعی نداشته باشد مد نظر قرار گیرد.

مقابله با دسیسه‌های دشمنان

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای عشایر مطالب مهمی داشتند که یکی از آنها این بود که دشمن برای تضعیف امید و ایمان مردم، القای بن‌بست و کارنابلدی نظام برنامه جدی دارد. باید توطئه‌های دشمن را بشناسیم و در مقابل آن مقاومت و مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: هر کسی که موجب ناامیدی مردم شود برای دشمن کار کرده است و امید باعث حرکت و پیشرفت جامعه می‌شود و اگر جامعه‌ای ناامید باشد دچار ایستایی و سقوط می‌شود. درس شهدا به ما داشتن امید در سخت‌ترین شرایط زیستی است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضائی و یاد شهید بهشتی افزود: تحول در قوه قضائی که از قبل سند آن نوشته شده است ضروری است و باید تحول کارآمد در این قوه مهم نظام انجام شود. عدالت‌محوری و قانون‌مداری اساس است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار برخورد قانونی و جدی با متخلفان شد و گفت: تکریم ارباب رجوع، ارتباط مستمر با مردم باعث عزت و اقتدار این قوه می‌شود. حمایت از کارآفرین و افراد مستمند و محروم نیاز ضروری است.

لزوم مقابله با گرانی

وی خواستار تلاش مضاعف مسئولان برای مقابله با گرانی‌های کاذب شد و اظهار داشت: برخی از گرانی‌ها طبیعی است ولی بسیاری از این گرانی‌ها کاذب است و مردم تحت فشار هستند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به مشکلات آب شرب در روستاها و شهرهای استان خاطرنشان کرد: نباید آب شرب مردم در تابستان دچار بحران شود و باعث گرفتاری مردم شود و این بحران تاریخی استان به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با تقدیر از مدیران تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای سندهای چند ساله و اجرای طرح‌های فرهنگی و مذهبی در استان بوشهر انجام شده است. با دست خالی و کمبود اعتبارات کارهای بزرگی داشته‌اند که کارهای جهادی و دانشی داشته‌اند و از مسئولان می‌خواهیم که در تخصیص اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به هشتم تیرماه سالروز مقابله با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، ادامه داد: جهان استکبار دنبال تهاجم پنهان با ابزار شیمیایی و میکروبی به جهان است که باید ضمن شناخت توطئه‌های آنها، آمادگی لازم را برای مقابله داشته باشیم.

وی با گرامیداشت شهادت امام جواد (ع) افزود: همه هیئت‌های مذهبی نسبت به معرفی ارزش و جایگاه این امام بزرگوار و تأثیر ایشان در تاریخ اسلام برنامه‌های مناسبی را اجرا کنند.

منبع: