فع تصرف اراضی ملی پارک ملی دریایی نایبند/ 2 متخلف دستگیر شدند
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با صدور رای دادگاه ضمن رفع تصرف اراضی ملی پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه متخلف به جزای نقدی محکوم شد.
كدخبر: 146101
1401/04/04

 به گزارش «پیغام»تسنیم نوشت؛ به گفته رئیس کل دادگستری استان بوشهر در راستای مبارزه با متخلفان اقتصادی و متجاوزان به حقوق بیت‌المال 55 هکتار در یکسال گذشته از سواحل استان آزاد سازی شده است.

علی جمادی  از رفع تصرف اراضی در نقاط مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا در سال گذشته تاکنون بیش از یک هزار و 500 هکتار از اراضی، رفع تصرف و 433 مورد از ساخت و سازها قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اجرا طرح کاداستر و حدنگاری در اراضی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این راستا 98 درصد از اراضی ملی صاحب سند شده‌اند که دست درازی به اراضی منابع طبیعی و ملی غیرممکن شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم با اشاره به برخورد قاطع با افراد متخلف در تصرف اراضی محیط زیست خاطر نشان کرد: حفاظت از مناطق تحت پوشش شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه شکار ممنوع وفق قوانین و مقررات بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و با هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی در این مناطق برخورد می‌شود.

فرهاد قلی‌نژاد بیان کرد: با مشارکت دستگاه قضا تصرف عدوانی و تخریب در مناطق حفاظت شده استان بوشهر متوقف شده و پرونده‌ها در حال بررسی و پیگیری قضائی است.

وی با قدردانی از همکاری دادگستری استان بوشهر در حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت حفاظت خاطر نشان کرد: با صدور رای دادگاه ضمن رفع تصرف اراضی ملی پارک ملی دریایی نایبند در شهرستان عسلویه متخلف به جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: در تصرف عدوانی در منطقه پارک ملی دریایی نایبند شهرستان عسلویه پس از تشکیل پرونده و بررسی آن در دادگاه کیفری 2 شهرستان عسلویه تخلف فرد متهم محرز تلقی شد و دستگاه قضا وی را با استناد به مواد قانونی علاوه بر رفع مزاحمت و اعاده وضع به حالت سابق، به پرداخت 25 میلیون ریال جزای نقدی جایگزین سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

منبع: