چهل کیلومتر راهِ پُرسنگلاخ؛به مقصدِ یکی ازمحروم‌ترین روستاهای استان بوشهر+عکس
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همره بخشدار شنبه و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی برای بررسی مشکلات بهداشتی این روستا به همراه گروه‌های جهادی عازم این منطقه شدند.
كدخبر: 146120
1401/04/04

پیغام: روستای بُن‌بید شهرستان دشتی همیشه جز یکی از محروم‌ترین روستاهای استان بوشهر بوده است.

به گزارش«پیغام» به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بر اساس این گزارش، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همره بخشدار شنبه و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی برای بررسی مشکلات بهداشتی این روستا به همراه گروه‌های جهادی عازم این منطقه شدند.

فاصله چهل کیلومتری از شهر شنبه و مسیری پُر سنگلاخ و صعب‌العبور از اصلی‌ترین دلایل محرومیت این روستا است.

این گزارش می‌افزاید: یکی از موضوعاتی که در این سفر موردتوجه بود؛ راه‌اندازی تصفیه‌خانه روستا است که به همت گروه‌های جهادی و پیگیری بخشدار و دستور استاندار امکان‌پذیر شده است.

آب این روستا مستقیم از چشمه تأمین می‌شود که کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بررسی وضعیتِ سلامتیِ آب، از آن نمونه‌برداری کرد.

بر اساس این گزارش، دکتر قاسم برجوئی‌فرد، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه این بازدید بیش از 55 نفر از مردمِ این روستای 170 نفره را ویزیت کرد.

همچنین با کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی داروهای این افراد به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

در ادامه آمده است: در مسیر برگشت از این روستا، هیئت اعزامی به روستای درویشی رفتند و از خانه بهداشت این روستا بازدید کردند.

یکی از مشکلات این خانه بهداشت، دستگاه‌های سرمایشی آن بود که سرپرست  معاونت بهداشت دانشگاه قول داد در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.

دکتر برجوئی‌فرد از تلاش‌ها و نظم حاکم بر خانه بهداشت روستای درویشی تقدیر و تشکر کرد.

 

    

  

  

  

  

  

  

  

  

  

منبع: