۵۰ واحد صنعتی راکد استان احیا می‌شوند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‎های اجرایی ۳۰ واحد صنعتی راکد این استان فعال سازی مجدد شدند که برای سال جاری نیز احیای ۵۰ واحد دیگر هدف‌گذای شده است.
كدخبر: 147139
1401/04/06

به گزارش «پیغام»؛ مهدی صفوی در حاشیه نشست کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید استان بوشهر که پس از بازدید مسئولان اقتصادی این استان شهرک صنعتی ۲ بوشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می‎شود با ابزارها و مشوق‌هایی که در اختیار داریم این واحدها به تولید بازگردند و زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را  فراهم کنند.

وی بیان کرد: تا یک سال پیش ۸۰ واحد از مجموع ۵۷۰ واحد صنعتی بهره‌برداری شده در استان بوشهر راکد بودند که در یکسال اخیر ۳۰ واحد از این شمار دوباره راه اندازی شده و به چرخه تولید و اشتغال زایی بازگشتند.

صفوی ادامه داد: یکی از ابزارهای موثر برای فعال سازی واحدهای راکد ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است که به صورت هفتگی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی گفت: در یک سال گذشته کارگروه یاد شده ۳۰ نشست داشت که حاصل کار آن ۵۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان بوشهر بود.

صفوی ادامه داد: در دهه تولید و تجارت امروز بازدیدهایی از شهرک صنعتی بوشهر ۲ صورت گرفت که این بازدیدها نیز با هدف حل مسائل و مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی انجام شد.

وی بیان کرد: در ادامه این بازدید مسائل و مشکلات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر بررسی خواهد شد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز گفت: واحدهایی که امروز مورد بازدید قرار گرفتند روند تولید مناسبی داشتند که نقش این واحدها در سالی که به نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است نقش بسیار پربرکتی است.

علی باستین اظهار کرد: این واحدها در حال جهاد اقتصادی هستند که این نقش در حوزه ایجاد اشتغال نیز بسیار موثر و ارزشمند است.

وی افزود: برای حمایت از این واحدها با هماهنگی با دستگاه‌‎های اجرایی و بانک‌ها تمام ظرفیت‌ها بکارگیری خواهد شد.

باستین اظهار کرد: به واحدهای صنعتی استان بوشهر قول می‌دهیم که با تمام توان حامی و پشتیبان آنها باشیم و هر جا مسائل و مشکلاتی داشته باشند برطرف خواهد شد تا با خیال راحت به تولید بپردازند.

وی افزود: واحدهای تولید استان بوشهر تلاشی جهادی دارند و  دست آنها را می‌بوسیم که با تلاش شبانه روزی چرخ اقتصادی کشور را به حرکت در می‌آورند.

منبع: