مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد:
شناگاه پارک ریشهر به علت ورود فاضلاب آلوده است
پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان داشت: شناگاه پارک ریشهر به علت ورود فاضلاب همراه آب‌های سطحی از شناگاه‌های ناسالم است و توصیه می‌شود شهروندان از شنا در این محل بپرهیزند.
كدخبر: 148598
1401/05/09

پیغام: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آلودگی شناگاه های ساحل ریشهر خبر داد و گفت: هر چند موضوع تغییر رنگ سطح آب در ساحل پارک ریشهر بندر بوشهر پس از بارندگی های روز گذشته برای چند ساعت به حالت اولیه برگشت اما این محل از شناگاه‌های آلوده و ناسالم این شهر است.

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست آلودگی شدیدی که پس از بارندگی روز گذشته در محدوده دریایی پارک ریشهر ایجاد و باعث  نگرانی شهروندان شده بود را بررسی و شست و شوی مجاری آب سطحی را عامل این آلودگی اعلام کردند.

وی ادامه داد: ورود لجن ناشی از شست و شوی مجاری آب سطحی پس ازبارندگی موجب ایجاد آلودگی در این منطقه شده بود که چند ساعت بیشتر تداوم نداشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان داشت: شناگاه پارک ریشهر به علت ورود فاضلاب همراه آب‌های سطحی از شناگاه‌های ناسالم است و توصیه می‌شود شهروندان از شنا در این محل بپرهیزند.

قلی نژاد ضمن اشاره به ضرورت ساماندهی و گسترش شبکه جمع آوری فاضلاب شهر بوشهر گفت : پیگیری جدی در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا بویژه در شناگاه‌ها از دستگاه‌های متولی در حال انجام است تا از این رخداد جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ورود لجن و سایر آلاینده‌ها به دریا در هنگام بارندگی، لایروبی مجاری ورودی به دریا و پاکسازی آنها است که این موارد از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به دستگاه‌های متولی تذکر داده می‌شود.

منبع: