همایش بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر + تصاویر
در آیین بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر با حضور امام جمعه از چهره‌های فرهنگی، مذهبی، علمی و عاشورایی بوشهر تجلیل شد.
كدخبر: 148630
1401/05/10

به گزارش «پیغام» به نقل از تسنیم، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر با اشاره به اینکه 4 محله دهدشتی، شنبدی، بهبهانی و شیخ سعدون از دیر باز جایگاه مهمی در محبت به اهل بیت علیه‌السلام داشته‌اند اظهار داشت: علما و شخصیت‌‌های مهمی در این بافت وجود داشته‌اند که نقش مهمی در تبیین و ترویج اسلام راستین در قالب فرهنگ و مکتب امام حسین علیه‌السلام ایفا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه فرهنگ مردم بوشهر از دیرباز با فرهنگ و مکتب امام حسین علیه‌السلام عجین بوده است تصریح کرد: بوشهری‌ها از گذشته‌های دور عشق و علاقه وافر به فرهنگ اهل بیت علیه‌السلام از جمله عاشورا حسینی داشته‌اند و ماه محرم و صفر حیات و زندگی در 4 محل تاریخی بوشهر قلمداد می‌شد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری بزرگداشت جایگاه مساجد بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: فرهنگ عاشورا برای زنده نگه داشتن اسلام راستین تا همیشه تاریخ زنده و احیا است و جهان آینده به نام امام حسین علیه‌السلام رقم می‌خورد.  

 

منبع: