۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان منتشر شد
مدیر ادبیات اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: نویسندگان بومی این استان در سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.
كدخبر: 148662
1401/05/11

به گزرش «پیغام»؛ زهرا شاعری در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: علاوه بر این، در سال  گذشته نیز ۱۵ عنوان کتاب صوتی نیز در استان بوشهر تدوین و منتشر شد.

وی افزود: زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران، نقش روحانیت و دستگاه‌های و نهادهای مختلف استان بوشهر در هشت سال جنگ تحمیلی از محورهای کتاب‌های منتشر شده است.

مدیر ادبیات اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اضافه کرد: این کتاب‌ها هر یک با تیراژ ۵۰۰ تا یکهزار نسخه منتشر می‌شود که در قالب بسته‌های فرهنگی در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف در اختیار جامعه مخاطب قرار می‌گیرد.

شاعری ادامه داد: "کسی شبیه من " نوشته حمیده جاهدین محمدی و "جان کیمیا" حلیمه جلال نژاد ۲ رمان نویسندگان بوشهری است که آماده انتشار است و امسال پس از طی مراحل چاپ منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با هدف جذب نویسندگان بومی و قلم اولی به سمت موضوعات دفاع مقدس، اقدام به برگزاری کارگاه‌های ویژه نو قلمان و نویسندگان کرده است.

مدیر ادبیات اداره کل نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر عنوان کرد: برگزاری بیست و چهارمین کنگره سراسر شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف (ویژه داستان کوتاه) از برنامه‌های این اداره کل در بخش شعر و ادبیات است که برگزیده‌های استانی این جشنواره به بخش کشوری معرفی می‌شوند.

منبع: