سامانه مونسون خللی در پایداری برق استان بوشهر ایجاد نکرد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با وجود سامانه مستمر مونسون در مناطق مرکزی و جنوبی این استان، در روند پایداری برق استان بوشهر خللی ایجاد نکرد.
كدخبر: 148665
1401/05/11

به گزارش «پیغام» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، غلامرضا حشمتی در تشریح این خبر اظهار کرد:  در جریان فعالیت سامانه مونسون در استان بوشهر خسارت‌هایی به تاسیسات برق این استان وارد شد.

وی بیان کرد: عمده تاسیسات خسارت دیده در مناطق جنوبی و مرکزی استان بوشهر است که خسارت شهرستان دشتستان نسبت به سایر مناطق استان خسارت بیشتری داشته است.

حشمتی ادامه داد: خوشبختانه با وجود شدت این بارندگی‌ها برق مشترکان در هیچ کدام از مناطق استان بوشهر قطع نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت سامانه مونسون در استان بوشهر تمام بخش های ستادی و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در آماده باش کامل قرار گرفتند تا تامین برق مشترکان به صورت پایدار انجام شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت ؛ عمده خسارت وارد به خطوط فشار متوسط و پایه برق، سکسیونر، ترانس و پاره گی سیم می باشد.

وی ادامه داد: از مشترکان فهیم هم‌استانی انتظار می‌رود در صورت مشاهده شبکه آسیب دیده از دست زدن به آن خودداری و مراتب را فوری از طریق سامانه "برق من" و یا سامانه تلفنی ۱۲۱به نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گزارش کنند.

حشمتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی جلسه بحران شرکت توزیع برگزار و تصمیمات لازم جهت سازماندهی، محدود عملیات- انتخاب شهرستانها معین ارسال امکانات و تجهیزات اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در این راستا کلیه مرخصی ها لغو و حضور همه پرسنل با امکانات کامل به همراه سازماندهی پیمانکاران و پرسنل همکار انجام شد. (تعداد ۲۸۰ نفر نیروی عملیاتی امانی ۱۱۰ نفر نیروی پیمانی- ۸۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین عملیاتی) از جمله اقدامات هماهنگ شده برای مقابله با سامانه مونسون بود .

وی یادآور شد: سامانه بارشی از ۴ تا ۹ مرداد در استان بوشهر و به تناوب در شهرستانهای عسلویه- دیر- کنگان- جم و ریز- دشتی- تنگستان- دشتستان فعال بوده که در اثر وزش طوفان شدید، رعد و برق و بارندگی شدید تأسیسات شرکت توزیع آسیب دیده و مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

حشمتی افزود: کلیه تأسیسات در کمترین زمان ممکن برقدار و پایداری تأسیسات در وضعیت مناسب قرار گرفت. وی در پایان گفت : از مشترکان فهیم هم‌استانی انتظار می‌رود در صورت مشاهده شبکه آسیب دیده زمان های وقوع حوادث غیرمترقبه  از دست زدن به آن خودداری و مراتب را فوری از طریق سامانه "برق من" و یا سامانه تلفنی ۱۲۱به نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گزارش کنند.

منبع: