درخشش دختران بوشهر در بخش نقّالی و نمایش خیابانی جشنوارهٔ فرهنگی، هنری «فردا»+عکس و فیلم
پیغام: نیوشا تنگسیری، دانش‌آموز نق‍ّال بوشهری که موفق به کسب مقام نخست جشنوارهٔ سراسری فردا شده است، دانش‌آموز پایهٔ یازدهم دبیرستان نمونهٔ حدیث بوشهر است و پیش از این نیز موفق به کسب مقام‌هایی در نقّالی شده است.
كدخبر: 148694
1401/05/13

پیغام: چهلمین جشنوارهٔ فرهنگی، هنری فردا شاهد درخشش دختران دانش‌آموز بوشهری در دو بخش نقالی و نمایش خیابانی بود.

به‌ گزارش «پیغام» به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنوارۀ فردا، با اعلام نتایج چهلمین دورهٔ این جشنواره و سومین جشنوارهٔ کانون‌های فرهنگی، تربیتی سراسر کشور که به‌صورت غیر حضوری برگزار شد، نیوشا تنگسیری در بخش نقّالی این جشنواره موفق به کسب مقام نخست شد.

 گروه نمایش خیابانی «رخشور» از بوشهر نیز مقام اول چهلمین دورهٔ جشنوارهٔ فردا را به‌دست‌آورد.

در بخش پسران نیز ایلیا رمضانی از  بوشهر، موفق به کسب مقام سوم فیلم کوتاه این جشنواره در بخش پویانمایی شده است.

جشنوارهٔ فردا که برگزار کنندهٔ آن معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است، در بیش از هشتاد رشته و در سطح شش‌هزار آموزشگاه، همه ساله در سه مرحلهٔ شهرستان، استان کشور برگزار می‌شود.

این جشنواره، از دو سال پیش تاکنون، به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری آثار دانش‌آموزان در سایت «همگام»  برگزار می‌شود.

 این جشنواره که به گفتهٔ مدیر کل سابق فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش، دارای پیشینه‌ای چهل ساله است و «از نظر تعداد رشته و مخاطب جزء گسترده‌ترین جشنواره‌های کشور محسوب می‌شود»، «در حال حاضر بیش از هفت میلیون مخاطب دارد.»

  

نیوشا تنگسیری، دانش‌آموز نق‍ّال بوشهری که موفق به کسب مقام نخست جشنوارهٔ سراسری فردا شده است، دانش‌آموز پایهٔ یازدهم دبیرستان نمونهٔ حدیث بوشهر است و پیش از این نیز موفق به کسب مقام‌هایی در نقّالی شده است.

 برگزیدهٔ نوزدهمین جشنوارهٔ آیینی سنتی تهران در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، کسب رتبه در بیست و یکمین جشنوارهٔ بین‌المللی قصه گویی «مرحلهٔ استانی» بوشهر در مهر ماه ۱۳۹۷، راهیابی به یازدهمین جشنوارهٔ شاهنامه خوانی و نقّالی مناطق زاگرس‌نشین در سال ۱۳۹۷، و کسب رتبهٔ اول در رشتهٔ نقالی مدارس شهرستان بوشهر متوسطهٔ اول در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ از جمله موفقیت‌های وی در نقالی است.

قرار است به‌زودی از برگزیدگان این جشنواره تقدیر و آثار برگزیده نیز منتشر شود.

 

منبع: